Navigacija

Opis predmeta

2126153 - Primenjena lingvistika

Specifikacija predmeta
Naziv Primenjena lingvistika
Akronim 2126153
Studijski program
Modul
Tip studija
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 6.0 Status predmeta Izborni za dati modul
      Uslovljenost drugim predmetima Osnove lingvističke analize, Uvod u opštu lingvistiku 1 (položeno), Uvod u opštu lingvistiku 2 (odslušan) Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje sa raznorodnim istraživačkim pitanjima koja se razmatraju u okviru primenjene lingvistike, sticanje opštih i osnovnih znanja iz naučnih oblasti koje u savremenoj nauci o jeziku pripadaju polju istraživanja primenjene lingvistike, kao i usvajanje različitih metoda i tehnika koje se koriste u primenjeno-lingvistički orijentisanim istraživanjima.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti će biti ospobljeni da detektuju realne društvene probleme u kojima jezik igra centralnu ulogu. Steći će neophodnu osnovu za praćenje primenjenolingvistički orijentisanih predmeta i dalje sticanje znanja u ovom polju lingvistike u nastavku studija. Biće osposobljeni da formulišu istraživačka pitanja i dizajniraju istraživačke nacrte i steći će bazične veštine potrebne za samostalno rešavanje istraživačkih i praktičnih problema pri obradi jezičkih podataka.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Definisanje primenjene lingvistike: opseg, oblasti, predmeti i metode istraživanja. Različite tradicije i polja istraživanja primenjene lingvistike. Dva smera istraživanja: od lingvistike ka primeni i od primene ka lingvistici (da li je to moguće razdvojiti?). Jezički opis za potrebe primenjene lingvistike. Leksikologija i leksikografija kroz prizmu primenjene lingvistike. Ispitivanje vokabulara: mere, tipovi, procene, rast i razvoj vokabulara. Pisani i usmeni jezik. Pismenost: tradicionalni i savrmeni koncept pismenosti. Jezik škole. Prevođenje i interpretacija. Pored navedenih obradiće se i jedna tema po izboru studenata.
      Sadržaj praktične nastave Studenti podeljeni u grupe/timove rade na više različitih prilagođenih istraživačkih projekata koji se odnose na istraživačka pitanja koja se pokreću u okviru teorijske nastave. Istraživački projekti su koncipirani kao različiti problemski zadaci i obuhvataju sve komponente istraživačkog postupka.
      Literatura
      1. Bugarski, R. (2007) Lingvistika u primeni. Beograd: Čigoja štampa (str. 22-65)
      2. Davies, A., & Elder, C. (eds.), (2006). Tha Handbook of Applied Linguistics. Blackwell (str. 1-11; 54-67; 106-125; 476-498; 576-598)
      3. Simpson, J. (ed.), (2011). The Routledge Handbook of Applied Linguistics. Routledge. (str. 39-49; 53-64; 529-537; 557-581)
      4. Halliday, M. A. K. (1989). Spoken and Written language. Oxford University Press. (str. 29-45; 61-90; 92-97)
      5. Dinić Marinković, M. (2020). O figurativnom jeziku u udžbenicima istorije za osnovnu školu. Komunikacija I Kultura Online, 2020(11), 29–50.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2 2
      Metode izvođenja nastave Teorijska nastava izvodi se u interaktivnom vidu monološko-dijaloškom metodom, uz individualni rad na domaćim zadacima i konsultacijama. Praktična nastava podrazumeva vođeni rad na prilagođenim mini-istraživačkim zadacima.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 40
      Praktična nastava 40 Usmeni ispit
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 10