2126154 - Корпусна лингвистика
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Корпусна лингвистика | |||
| Акроним | 2126154 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Општа лингвистика са страним језиком | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | Изборни за дати модул | |
| Условљеност другим предметима | Основе лингвистичке анализе, Увод у општу лингвистику 1 | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Савладавање методологије корпусних истраживања и упознавање са дометима емпиријске анализе језика засноване на електронским корпусима и на одговарајућој рачунарској технологији. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће бити оспособљени да ефикасно користе репрезентативне електронске језичке ресурсе, одговарајуће софтвере за њихово претраживање и технике рачунарске ексцерпције језичких података и основних лингвистичких мерења. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Увод у корпусну лингвистику: методологија и/или дисциплина, историјски преглед, употреба корпуса, рачунарске основе. Врсте корпуса и процене карактеристика корпуса. Преглед актуелних корпуса и корпусних каталога. Начини претраге корпуса: упити засновани на регуланрним изразима и упити засновани на језику за претраживање корпуса (CQL). Анотација корпуса: морфолошка анотација (лематизација и тагирање), синтаксичка анотација (конституентска и депенденцијална анотација), семантичка анотација, алати за анотацију. Употреба корпуса: асоцијативни обрасци, (полу)аутоматска анализа текста, основне фреквенцијске анализе, сложеније анализе вокабулара, сложеније лексичко-граматичке анализе. | |||
| Садржај практичне наставе | Студенти на часовима практичних вежби овладавају коришћењем референтних слободно доступних софтвера за формирање мањих тематских (и Интернет) корпуса, као и коришћењем софтвера за њихову аутоматску анализу. Потом савлађују и увежбавају различите начине претраге репрезентативних и актуелних доступних корпуса. На практичним вежбама студенти пролазе и кроз више различитих нивоа анотације корпуса. Све усвојено показују и кроз прилагођени истраживачки задатак који раде у групама, а који укључује: формирање мањег тематског корпуса, његову обраду са делом задатих анализа и анализама по избору, и тумачење резултата. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Теоријска настава изводи се у интерактивном виду монолошко-дијалошком методом, уз индивидуални рад на домаћим задацима консултацијама. Практична настава подразумева самостално решавање практичних задатака на часовима вежбања и групни рад на истраживачком задатку, уз надзор и помоћ наставника и сарадника. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 40 | |
| Практична настава | 30 | Усмени испит | ||
| Пројекти | 20 | |||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
