2126412 - Увод у општу лингвистику 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Увод у општу лингвистику 2 | |||
Акроним | 2126412 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је упознавање са друштвеним функцијама језика, са настанком и елементима развоја језика као обележјем човека и људског друштва, са језичком разноврсношћу која постоји у свету, са суштинским везама које су предмет општелингвистичких разматрања између језика и ума, језика и појединца, језика и културе, расе, нације и државе | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће моћи, у даљем студирању, на заснованим општелингвистичким основама, да разумеју улогу људског језика у друштву, његов значај у развоју појединца, улогу коју има на разним нивоима организације живота појединца и друштва | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Место језика у људском животу. Језик и други системи комуникације. Језик и мисао. Језик и стварност. Еволуција језика. Порекло језика. Настанак и развој писама. Историјске промене у језику. Језички развој појединца. Типови језика. Језичка слика света. Класификација језика. Језичка сродност - генетска, ареална, типолошка. Језички типови - структурални и функционални. Језичке универзалије. Језик, култура, друштво. Језик, раса и култура. Језик, нација и држава. Вишејезичност. Превазилажење језичких разлика: учење других језика и превођење. | |||
Садржај практичне наставе | ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања и интерактивна настава | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари |