2126412 - Uvod u opštu lingvistiku 2
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Uvod u opštu lingvistiku 2 | |||
Akronim | 2126412 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta je upoznavanje sa društvenim funkcijama jezika, sa nastankom i elementima razvoja jezika kao obeležjem čoveka i ljudskog društva, sa jezičkom raznovrsnošću koja postoji u svetu, sa suštinskim vezama koje su predmet opštelingvističkih razmatranja između jezika i uma, jezika i pojedinca, jezika i kulture, rase, nacije i države | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će moći, u daljem studiranju, na zasnovanim opštelingvističkim osnovama, da razumeju ulogu ljudskog jezika u društvu, njegov značaj u razvoju pojedinca, ulogu koju ima na raznim nivoima organizacije života pojedinca i društva | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Mesto jezika u ljudskom životu. Jezik i drugi sistemi komunikacije. Jezik i misao. Jezik i stvarnost. Evolucija jezika. Poreklo jezika. Nastanak i razvoj pisama. Istorijske promene u jeziku. Jezički razvoj pojedinca. Tipovi jezika. Jezička slika sveta. Klasifikacija jezika. Jezička srodnost - genetska, arealna, tipološka. Jezički tipovi - strukturalni i funkcionalni. Jezičke univerzalije. Jezik, kultura, društvo. Jezik, rasa i kultura. Jezik, nacija i država. Višejezičnost. Prevazilaženje jezičkih razlika: učenje drugih jezika i prevođenje. | |||
Sadržaj praktične nastave | ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | ||||
Metode izvođenja nastave | Predavanja i interaktivna nastava | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 70 | |
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 20 | |||
Seminari |