2127011 - Информациони формати 1
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Информациони формати 1 | |||
Акроним | 2127011 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | / | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Разумевање појмова информација и информациони формат. Разликовање текста као носиоца смисла, значења, знања и медија, односно начина на који се информације организују, „пакују“ и дистрибуирају. Упознавање студената са развојем информационих формата кроз време. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент разликује информационе формате на основу основних карактеристика које чине њихову суштину: процес настајања, тон/стил, намена, облик и доступност, ауторство, публика којој је намењен. Схвата њихову употребу у стицању нових сазнања. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Дефинишу се појмови информације и информационог формата. Настава се, затим, фокусира на појаву информационих формата кроз време и специфичност података које они преносе. Обрађује: 1) генерички појам књиге; саставне делове (корице, хрбат, књижни блок, табак, насловна страна...), облик (глинена таблица, свитак, кодекс, аудио књига, електронска и дигитална књига) и карактеристике књиге кроз векове; феномене писања и читања у историјској перспективи; материјале и оруђа за писање; споменике рукописне културе; блок књиге; инкунабуле; 2) врсте издања (editio princeps, поновљено издање, фототипско, факсимил, критичко, џепно, библиофилско); 3) информационе формате који се развијају након изума штампе: алманахе, календаре, дневне новине, популарне и научне часописе, лексиконе, енциклопедије, стрипове; 4) академски информациони циклус; 5) цензуру и забрањене књиге; 6) сајмове књига; 7) друштвену улогу библиотека и информационе формате. | |||
Садржај практичне наставе | Претраживање и презентација најинтересантнијих примера информационих формата. | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 1 | |||
Методе извођења наставе | ||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 55 | |
Практична настава | 10 | Усмени испит | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 25 | |||
Семинари |