2127011 - Informacioni formati 1
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Informacioni formati 1 | |||
Akronim | 2127011 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | / | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Razumevanje pojmova informacija i informacioni format. Razlikovanje teksta kao nosioca smisla, značenja, znanja i medija, odnosno načina na koji se informacije organizuju, „pakuju“ i distribuiraju. Upoznavanje studenata sa razvojem informacionih formata kroz vreme. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student razlikuje informacione formate na osnovu osnovnih karakteristika koje čine njihovu suštinu: proces nastajanja, ton/stil, namena, oblik i dostupnost, autorstvo, publika kojoj je namenjen. Shvata njihovu upotrebu u sticanju novih saznanja. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Definišu se pojmovi informacije i informacionog formata. Nastava se, zatim, fokusira na pojavu informacionih formata kroz vreme i specifičnost podataka koje oni prenose. Obrađuje: 1) generički pojam knjige; sastavne delove (korice, hrbat, knjižni blok, tabak, naslovna strana...), oblik (glinena tablica, svitak, kodeks, audio knjiga, elektronska i digitalna knjiga) i karakteristike knjige kroz vekove; fenomene pisanja i čitanja u istorijskoj perspektivi; materijale i oruđa za pisanje; spomenike rukopisne kulture; blok knjige; inkunabule; 2) vrste izdanja (editio princeps, ponovljeno izdanje, fototipsko, faksimil, kritičko, džepno, bibliofilsko); 3) informacione formate koji se razvijaju nakon izuma štampe: almanahe, kalendare, dnevne novine, popularne i naučne časopise, leksikone, enciklopedije, stripove; 4) akademski informacioni ciklus; 5) cenzuru i zabranjene knjige; 6) sajmove knjiga; 7) društvenu ulogu biblioteka i informacione formate. | |||
Sadržaj praktične nastave | Pretraživanje i prezentacija najinteresantnijih primera informacionih formata. | |||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 1 | |||
Metode izvođenja nastave | ||||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 55 | |
Praktična nastava | 10 | Usmeni ispit | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 25 | |||
Seminari |