2127042 - Историја књиге и библиотека 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Историја књиге и библиотека 2 | |||
Акроним | 2127042 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Полагање испита условљено је положеним испитом из предмета Историја књиге и библиотека 1. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са цивилизацијским достигнућима која су, од средине 15. века, обезбедила процват штампарства и других техника умножавања, омогућила развој различитих типова библиотека, професионализацију делатности, њено теоријско утемељење те довела до појаве електронске библиотеке. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент разуме развој различитих информационих формата (књига, часопис, научне публикације...), развој појединих типова библиотека, као и развој националних библиотечко-информационих система. Стечена знања примењује приликом усвајања наредних курсева из библиотекарства, архивистике, музеологије. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Изум штампе појединачним покретним словима и инкунабуле; информациони формати доба реформације (књига, брошура, памфлет), барока (календар, алманах, научни часопис), просветитељства (енциклопедија, лексикон...), модерног и постмодерног доба; најзначајније светске библиотеке у развојном луку од 15. до 20. века. | |||
Садржај практичне наставе | Претраживање и презентовање најзначајнијих примерака информационих формата насталих између 15. и 20. века (књига, брошура, памфлета, календара, алманаха, часописа, енциклопедија, лексикона). | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Монолошки, интерактивно-комуникациони, темати | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | 20 | Усмени испит | 55 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 15 | |||
Семинари |