2127042 - Istorija knjige i biblioteka 2
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Istorija knjige i biblioteka 2 | |||
Akronim | 2127042 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Polaganje ispita uslovljeno je položenim ispitom iz predmeta Istorija knjige i biblioteka 1. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa civilizacijskim dostignućima koja su, od sredine 15. veka, obezbedila procvat štamparstva i drugih tehnika umnožavanja, omogućila razvoj različitih tipova biblioteka, profesionalizaciju delatnosti, njeno teorijsko utemeljenje te dovela do pojave elektronske biblioteke. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student razume razvoj različitih informacionih formata (knjiga, časopis, naučne publikacije...), razvoj pojedinih tipova biblioteka, kao i razvoj nacionalnih bibliotečko-informacionih sistema. Stečena znanja primenjuje prilikom usvajanja narednih kurseva iz bibliotekarstva, arhivistike, muzeologije. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Izum štampe pojedinačnim pokretnim slovima i inkunabule; informacioni formati doba reformacije (knjiga, brošura, pamflet), baroka (kalendar, almanah, naučni časopis), prosvetiteljstva (enciklopedija, leksikon...), modernog i postmodernog doba; najznačajnije svetske biblioteke u razvojnom luku od 15. do 20. veka. | |||
Sadržaj praktične nastave | Pretraživanje i prezentovanje najznačajnijih primeraka informacionih formata nastalih između 15. i 20. veka (knjiga, brošura, pamfleta, kalendara, almanaha, časopisa, enciklopedija, leksikona). | |||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 1 | |||
Metode izvođenja nastave | Monološki, interaktivno-komunikacioni, temati | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | 20 | Usmeni ispit | 55 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 15 | |||
Seminari |