2127044 - Организација знања 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Организација знања 2 | |||
Акроним | 2127044 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Одслушана настава за предмет Организација знања 1 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са развојем класификационих система и упознавање са најпознатијим класификационим системима који се користе у библиотекама. Овладавање са техникама додељивања УДК бројева за монографске публикације и чланке у периодичним публикацијама и зборницима радова. Стицање знања из области предметне класификације уз коришћење расположивих тезауруса који помажу у дефинисању појмова. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент је оспособљен за формирање, одржавање и коришћење стручног и предметног каталога у библиотекама. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Развој класификационих система у античко доба, у средњем веку, у новије време, посебно од краја 19. и у 20. веку. Дјуиева децимална и Универзална децимална класификација. Хијерархија као основни принцип класификационих система. Веза друштвено-економских околности и класификационих система. Стварни каталози у систему библиотечких каталога. Стручни каталог (дефиниција и садржина). Библиотечка класификација и најпознатији класификациони системи. Универзална децимална класификација. Таблице УДК (главне и помоћне). Симболи у таблицама УДК. Формирање и одржавање лисног стручног каталога. Упутно-информативни систем стручног каталога. Редакција стручног каталога. УДК – број као сигнатура или ознака за смештај докумената. Аутоматизован стручни каталог (употреба поља 675). Предметни каталог (настанак и развој). Предметна класификацијa. Селекција докумената у предметном каталогу. Предметна одредница. Садржајне одреднице (опште, особне, географске, временске). Формалне одреднице. Пододредница (опште, географске, хронолошке, формалне). Предметна рубрика. Језик и писмо предметног каталога. Организација предметног каталога. Уређење лисног предметног каталога. Аутоматизована база података и предметна класификација. Тезауруси. | |||
Садржај практичне наставе | Претрага штампаних УДК таблица помоћу предметних регистара. Претрага УДК online. Претрага тезауруса. Претрага текуће националне библиографије према УДК и предметној класификационој ознаци. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Монолошки, дијалошки, интерактивно-комуникативни методи | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 60 | |
Практична настава | 5 | Усмени испит | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари | 10 |