2127045 - Статистика у библиотекама
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Статистика у библиотекама | |||
Акроним | 2127045 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Библиотекарство и информатика | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Основна знања из средњошколске математике и положени предмети Информатика за библиотекаре 1 и Информатика за библиотекаре 2 или предзнање које покрива претходно наведено градиво. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да студенте упозна са основним статистичким постулатима које у библиотекарству треба поштовати, са становишта библиотекара и корисника.Стицање основних теоријских знања и вештина неопходних за статистичку анализу података. По завршеном курсу, студент би требало да разуме основне појмове који су неопходни за статистичку анализу података, влада вештинама припреме података за анализу помоћу статистичких програма и да је у стању да самостално изведе и протумачи једноставне дескриптивне и инференцијалне статистичке поступке. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент разуме основне појмове неопходне за статистичку анализу података. Студент влада вештинама припреме података за анализу помоћу статистичких програма и у стању је да самостално изведе и протумачи једноставне дескриптивне и инференцијалне статистичке поступке. | |||
Садржај предмета | ||||
Линк ка страници предмета | http://www.fil.bg.ac.rs/misko/flf/stat/stat.html | |||
Садржај теоријске наставе | Основни методолошки, математички и статистички појмови који су неопходни у статистичким анализама података. Статистички опис и графички приказ података (дескриптивна статистика). Мере централне тенденције и мере варијабилности. Перцентилни рангови и перцентили. Основни појмови и принципи теорије вероватноће. Случајне променљиве (дискретне и непрекидне) и њихове расподеле (биномна, нормална, униформна). Увод у статистичко закључивање. Статистичко оцењивање и тестирање статистичких хипотеза. T-тест. Корелација (линеарна, коефицијенти ро, Фи, коефицијент контингенције). Хи-квадрат тест. Поузданост и значајност статистичких мера. Врсте статистичких грешака. | |||
Садржај практичне наставе | Упознавање са програмским пакетом за статистичку анализу података и припрема података за унос. Организација и унос података за анализу у програму за статистичку анализу. Сређивање података и трансформисање унетих вредности на варијаблама у програму за статистичку анализу. Статистички опис узорка у погледу једне квантитативне варијабле и графички прикази квантитативних података: практично извођење у статистичком програму на примерима из библиотекарства. Статистички опис узорка у погледу једне категоричке варијабле и графички прикази категоричких података: практично извођење у статистичком програму на примерима из библиотекарства. Статистички и графички приказ биваријационих података за две категоричке или две квантитативне варијабле: практично извођење у статистичком програму на примерима из библиотекарства. Рад са функцијама у програму за статистичку анализу података у вези са дистрибуцијама вероватноћа. Статистичко оцењивање параметара: практично извођење у статистичком програму на примерима из библиотекарства. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | монолошке, интерактивно-комуникативне, интерактивне (рад за рачунаром у присуству наставника или сарадника) | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 55 | |
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 40 | |||
Семинари |