2127045 - Statistika u bibliotekama
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Statistika u bibliotekama | |||
Akronim | 2127045 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Bibliotekarstvo i informatika | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Osnovna znanja iz srednjoškolske matematike i položeni predmeti Informatika za bibliotekare 1 i Informatika za bibliotekare 2 ili predznanje koje pokriva prethodno navedeno gradivo. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta je da studente upozna sa osnovnim statističkim postulatima koje u bibliotekarstvu treba poštovati, sa stanovišta bibliotekara i korisnika.Sticanje osnovnih teorijskih znanja i veština neophodnih za statističku analizu podataka. Po završenom kursu, student bi trebalo da razume osnovne pojmove koji su neophodni za statističku analizu podataka, vlada veštinama pripreme podataka za analizu pomoću statističkih programa i da je u stanju da samostalno izvede i protumači jednostavne deskriptivne i inferencijalne statističke postupke. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student razume osnovne pojmove neophodne za statističku analizu podataka. Student vlada veštinama pripreme podataka za analizu pomoću statističkih programa i u stanju je da samostalno izvede i protumači jednostavne deskriptivne i inferencijalne statističke postupke. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Link ka stranici predmeta | http://www.fil.bg.ac.rs/misko/flf/stat/stat.html | |||
Sadržaj teorijske nastave | Osnovni metodološki, matematički i statistički pojmovi koji su neophodni u statističkim analizama podataka. Statistički opis i grafički prikaz podataka (deskriptivna statistika). Mere centralne tendencije i mere varijabilnosti. Percentilni rangovi i percentili. Osnovni pojmovi i principi teorije verovatnoće. Slučajne promenljive (diskretne i neprekidne) i njihove raspodele (binomna, normalna, uniformna). Uvod u statističko zaključivanje. Statističko ocenjivanje i testiranje statističkih hipoteza. T-test. Korelacija (linearna, koeficijenti ro, Fi, koeficijent kontingencije). Hi-kvadrat test. Pouzdanost i značajnost statističkih mera. Vrste statističkih grešaka. | |||
Sadržaj praktične nastave | Upoznavanje sa programskim paketom za statističku analizu podataka i priprema podataka za unos. Organizacija i unos podataka za analizu u programu za statističku analizu. Sređivanje podataka i transformisanje unetih vrednosti na varijablama u programu za statističku analizu. Statistički opis uzorka u pogledu jedne kvantitativne varijable i grafički prikazi kvantitativnih podataka: praktično izvođenje u statističkom programu na primerima iz bibliotekarstva. Statistički opis uzorka u pogledu jedne kategoričke varijable i grafički prikazi kategoričkih podataka: praktično izvođenje u statističkom programu na primerima iz bibliotekarstva. Statistički i grafički prikaz bivarijacionih podataka za dve kategoričke ili dve kvantitativne varijable: praktično izvođenje u statističkom programu na primerima iz bibliotekarstva. Rad sa funkcijama u programu za statističku analizu podataka u vezi sa distribucijama verovatnoća. Statističko ocenjivanje parametara: praktično izvođenje u statističkom programu na primerima iz bibliotekarstva. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | monološke, interaktivno-komunikativne, interaktivne (rad za računarom u prisustvu nastavnika ili saradnika) | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | 55 | |
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 40 | |||
Seminari |