2127046 - Процеси управљања у библиотекама
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Процеси управљања у библиотекама | |||
Акроним | 2127046 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Библиотекарство и информатика | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | / | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Савремени принципи управљања организацијама културе и образовања воде студенте ка бољем разумевању окружења у коме библиотеке раде и рационалнијем сагледавању доприноса који оне могу да пруже укупном друштвеном развоју. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент овладава терминологијом и методологијом управљања, стиче теоријска и практична знања о процесима планирања, организовања, вођења и контроле уопште, али и о специфичностима које захтевају библиотеке и библиотечко-информациони системи у том погледу. Менаџмент принципи информатичке привреде и менаџмент принципи наступајућег доба знања, које обухвата овај предмет, обезбеђују будуће компетентно ангажовање у области управљања библиотекама утемељено на способности стратегијског размишљања и позиционирања библиотеке у окружењу. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Основи теорије менаџмента; управљање библиотекама у светлу основних менаџмент принципа; библиотека као организација; бирократско и органско организовање; оперативно и стратешко планирање у библиотекама; израда стратешког плана; тимови и тимски рад, лидерство у библиотекама; руковођење запосленима; стандарди квалитета у библиотекама; евалуација рада библиотека; управљање знањем; друштво знања и менаџмент знања. | |||
Садржај практичне наставе | Пионири и класици менаџмента (Фредерик Тејлор, Макс Вебер, Едвардс Деминг, Џозеф Џуран, Питер Дракер); пионири библиотечког менаџмента (Мелвил Дјуи, Антонио Паници); стратешки план у библиотекама (на примеру Конгресне библиотеке у Вашингтону, Британске националне библиотеке, јавних библиотека у Денверу, Ст. Чарлсу и Шарлоту); Стратегија развоја информационог друштва у Србији; Стратегија развоја културе Републике Србије од 2020. до 2029; израда стратешког плана на примеру једне домаће библиотеке; нивои управљања библиотекама; израда изјаве о мисији; визија развоја и лидерство; мерење учинка и успешности библиотека; библиотека будућности. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | ||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | ||
Практична настава | 15 | Усмени испит | 55 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 10 | |||
Семинари | 15 |