2127046 - Procesi upravljanja u bibliotekama
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Procesi upravljanja u bibliotekama | |||
Akronim | 2127046 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Bibliotekarstvo i informatika | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | / | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Savremeni principi upravljanja organizacijama kulture i obrazovanja vode studente ka boljem razumevanju okruženja u kome biblioteke rade i racionalnijem sagledavanju doprinosa koji one mogu da pruže ukupnom društvenom razvoju. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student ovladava terminologijom i metodologijom upravljanja, stiče teorijska i praktična znanja o procesima planiranja, organizovanja, vođenja i kontrole uopšte, ali i o specifičnostima koje zahtevaju biblioteke i bibliotečko-informacioni sistemi u tom pogledu. Menadžment principi informatičke privrede i menadžment principi nastupajućeg doba znanja, koje obuhvata ovaj predmet, obezbeđuju buduće kompetentno angažovanje u oblasti upravljanja bibliotekama utemeljeno na sposobnosti strategijskog razmišljanja i pozicioniranja biblioteke u okruženju. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Osnovi teorije menadžmenta; upravljanje bibliotekama u svetlu osnovnih menadžment principa; biblioteka kao organizacija; birokratsko i organsko organizovanje; operativno i strateško planiranje u bibliotekama; izrada strateškog plana; timovi i timski rad, liderstvo u bibliotekama; rukovođenje zaposlenima; standardi kvaliteta u bibliotekama; evaluacija rada biblioteka; upravljanje znanjem; društvo znanja i menadžment znanja. | |||
Sadržaj praktične nastave | Pioniri i klasici menadžmenta (Frederik Tejlor, Maks Veber, Edvards Deming, Džozef Džuran, Piter Draker); pioniri bibliotečkog menadžmenta (Melvil Djui, Antonio Panici); strateški plan u bibliotekama (na primeru Kongresne biblioteke u Vašingtonu, Britanske nacionalne biblioteke, javnih biblioteka u Denveru, St. Čarlsu i Šarlotu); Strategija razvoja informacionog društva u Srbiji; Strategija razvoja kulture Republike Srbije od 2020. do 2029; izrada strateškog plana na primeru jedne domaće biblioteke; nivoi upravljanja bibliotekama; izrada izjave o misiji; vizija razvoja i liderstvo; merenje učinka i uspešnosti biblioteka; biblioteka budućnosti. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | ||||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | 15 | Usmeni ispit | 55 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 10 | |||
Seminari | 15 |