Навигација

Опис предмета

2127051 - Информациона писменост 1

Спецификација предмета
НазивИнформациона писменост 1
Акроним2127051
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаБрој места на предмету.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање са значењем термина информациона писменост. Упознавање са различитим врстама писмености и прављења разлике међу њима (информациона, информатичка, библиотечка...). Развијање вештина информационе писмености код студената у погледу претраживања информација што подразумева систематичност и планирање. Стицање знања о различитим информационим садржајима. Развијање способности проналажења, анализе и вредновања информација добијених из различитих ивора, традиционалних и електронских.
    Исходи учења (стечена знања)Студент анализира и пореди традиционалне и електронске изворе. Овладава техникама претраживања електронских носилаца информација и примењује упутстава за коришћење референсне литературе. Креира информације у електронском окружењу. Студент примењује технике информационог описмењавања даље током (не)формалног образовања.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеИнформациона писменост - појам, дефиниција, развој. Нивои информационе писмености. Међународне декларације о информационој писмености у библиотекарству и информационим наукама: Прашка декларација (2003), Александријска декларација (2005), Смернице за информациону писменост у целоживотном учењу (2006), Фешка декларација о медијској и информационој писмености (2011), Московска декларација о медијској и информационој писмености (2012). Улога библиотека у развоју информационе писмености и процесу доживотног учења.
    Садржај практичне наставеПретраживање електронских каталога библиотека (основно, напредно и командно претраживање, подешавања, ограничења, сервис Моја библиотека). Публикације у елетронском облику (технике претраживања, напредно претраживање, фразно претраживање, комбинација једног и више појмова уз коришћење различитих логичких оператора.
    Литература
    1. mCOBISS - anywhere and anytime / Renata Zadravec Pešec, Boštjan Batič // Библиотекар. - ISSN 0006-1816. - God. 62, br. 1 (2020), str. 29-50
    2. Digital detectives : solving information dilemmas in an online world / Crystal Fulton, Claire McGuinness . - Cambridge, MA : Chandos Publishing, 2016. - XXI, 231 str. : ilustr
    3. New roles for research librarians : meeting the expectations for research support / Hilde Drivenes Daland. - Cambridge, MA : Chandos Publishing is an imprint of Elsevier, 2016. – 103 str.
    4. Introduction to information behaviour / Nigel Ford. - London : Facet Publishing, 2015. - X, 252 str. : ilustr.
    5. Information Literacy Beyond Library 2.0 / edited by Peter Godwin. - London : Facet Publishing, 2012. - XIX, 268 str. : ilustr.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    11
    Методе извођења наставеВербално-текстуалне, илустративно-демонстративне, практичне.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит60
    Практична настава10Усмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари20