Navigacija

Opis predmeta

2127051 - Informaciona pismenost 1

Specifikacija predmeta
Naziv Informaciona pismenost 1
Akronim 2127051
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezik, književnost, kultura
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
    Uslovljenost drugim predmetima Broj mesta na predmetu. Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje sa značenjem termina informaciona pismenost. Upoznavanje sa različitim vrstama pismenosti i pravljenja razlike među njima (informaciona, informatička, bibliotečka...). Razvijanje veština informacione pismenosti kod studenata u pogledu pretraživanja informacija što podrazumeva sistematičnost i planiranje. Sticanje znanja o različitim informacionim sadržajima. Razvijanje sposobnosti pronalaženja, analize i vrednovanja informacija dobijenih iz različitih ivora, tradicionalnih i elektronskih.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Student analizira i poredi tradicionalne i elektronske izvore. Ovladava tehnikama pretraživanja elektronskih nosilaca informacija i primenjuje uputstava za korišćenje referensne literature. Kreira informacije u elektronskom okruženju. Student primenjuje tehnike informacionog opismenjavanja dalje tokom (ne)formalnog obrazovanja.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Informaciona pismenost - pojam, definicija, razvoj. Nivoi informacione pismenosti. Međunarodne deklaracije o informacionoj pismenosti u bibliotekarstvu i informacionim naukama: Praška deklaracija (2003), Aleksandrijska deklaracija (2005), Smernice za informacionu pismenost u celoživotnom učenju (2006), Feška deklaracija o medijskoj i informacionoj pismenosti (2011), Moskovska deklaracija o medijskoj i informacionoj pismenosti (2012). Uloga biblioteka u razvoju informacione pismenosti i procesu doživotnog učenja.
    Sadržaj praktične nastave Pretraživanje elektronskih kataloga biblioteka (osnovno, napredno i komandno pretraživanje, podešavanja, ograničenja, servis Moja biblioteka). Publikacije u eletronskom obliku (tehnike pretraživanja, napredno pretraživanje, frazno pretraživanje, kombinacija jednog i više pojmova uz korišćenje različitih logičkih operatora.
    Literatura
    1. mCOBISS - anywhere and anytime / Renata Zadravec Pešec, Boštjan Batič // Bibliotekar. - ISSN 0006-1816. - God. 62, br. 1 (2020), str. 29-50
    2. Digital detectives : solving information dilemmas in an online world / Crystal Fulton, Claire McGuinness . - Cambridge, MA : Chandos Publishing, 2016. - XXI, 231 str. : ilustr
    3. New roles for research librarians : meeting the expectations for research support / Hilde Drivenes Daland. - Cambridge, MA : Chandos Publishing is an imprint of Elsevier, 2016. – 103 str.
    4. Introduction to information behaviour / Nigel Ford. - London : Facet Publishing, 2015. - X, 252 str. : ilustr.
    5. Information Literacy Beyond Library 2.0 / edited by Peter Godwin. - London : Facet Publishing, 2012. - XIX, 268 str. : ilustr.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    1 1
    Metode izvođenja nastave Verbalno-tekstualne, ilustrativno-demonstrativne, praktične.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 60
    Praktična nastava 10 Usmeni ispit
    Projekti
    Kolokvijumi
    Seminari 20