2127142 - Књига и библиотеке код Срба 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Књига и библиотеке код Срба 2 | |||
Акроним | 2127142 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Полагање испита условљено је положеним испитом Књига и библиотеке код Срба 1. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Новија историја књиге и библиотека код Срба обухвата период 18, 19. и 20. века. Предмет има за циљ да студенти стекну јасну слику о развоју културе књиге, писања и библиотека у протекла три века, као и о друштвеним и економским приликама које су погодовале или успоравале развој сваког од ова три феномена. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Проучавање најзначајнијих развојних етапе на пољу књиге и библиотека омогућавају студентима да уобличе слику о културном идентитету српског народа. Побољшава се разумевање појединих епоха и карактеристичних фаза у развоју писмености, књиге и библиотека код Срба и њихове економске и идеолошке условљености. Развија се интересовање за будућа истраживања на овом пољу. Јача се професионална компетентност студената. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Српска „књига“ од друге четвртине 18. века до данас: развој штампарства и издаваштва, врсте публикација. Културни посленици на развоју писма и књиге. Српске библиотеке у Хабсбуршкој монархији. Развој библиотека код Срба у 19. веку: читалишта, јавне библиотеке, Народна библиотека у Београду, Библиотека Матице српске, Патријаршијска библиотека, школске, високошколске и специјалне библотеке. Приватне и задужбинске библиотеке. Библиотеке код Срба у 20. веку: историја и теорија. Библиотечка правна регулатива у историјској димензији. | |||
Садржај практичне наставе | Знамените личности историје књиге, књижарства, издаваштва и библиотекарства: њихов практични и теоријски допринос развоју професије и, посредно, развоју српске културе. Кроз практичну наставу студенти се подстичу да сазнају „ко је ко“ у српском библиотекарству: упућују се у методологију израде лексикона знаменитих личности и даје им се задатак да по задатој методологији израде одговарајуће одреднице. Кроз делатност појединаца сагледава се делатност институција и организација, развој идеја и покрета који су значајни за садашњу позицију библиотека и библиотекарства код Срба. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 2 | |||
Методе извођења наставе | ||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | 20 | Усмени испит | 55 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 15 | |||
Семинари |