2129012 - Увод у хунгарологију 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Увод у хунгарологију 2 | |||
Акроним | 2129012 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Упознавање са основама политичке и културне историје Мађара. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са основама политичке и културне историје Мађара. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће стећи елементарну представу о најважнијим догађајима у политичкој и културној историји Мађарске и Мађара од досељавања у Панонску низију до наших дана. Кроз упознавање с основама мађарске историје, студенти ће доцније своја знања о мађарском језику, а поготово о мађарској књижевности, моћи да ставе у одговарајући историјски контекст. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Досељавање Мађара у Карпатски басен и Панонску низију. Оснивање државе, преузимање хришћанства. Средњовековна држава. Основи мађарске средњовековне културе. Ренесансни двор краља Матије Корвина. Османска владавина и троделна држава. Ослобођење од Османлија и пад под власт Хабзбрурга. Побуна Ференца Другог Ракоција. Мађарски јакобинци. Доба реформи у првој половини деветнаестог века. Револуција 1848. године. Доба дуалне монархије. Мађарска у двадесетом и двадесет првом веку. | |||
Садржај практичне наставе | Дискусија о обрађеној материји | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања: фронтални облик наставе, монолошка и дијалошка метода, ppt презентације и настава ex cathedra, уз дискусију. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 30 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 70 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |