2129043 - Мађарска књижевност 3
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Мађарска књижевност 3 | |||
| Акроним | 2129043 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Мађарски језик, књижевност, култура | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Уписан модул Мађарски језик, књижевност, култура. Студент је одслушао предмет Мађарска књижевност 2. | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање са репрезентативним ауторима, њиховим опусима и ремек-делима краја 18. и почетка 19. века. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће упознати правце и периоде мађарске књижевности и књижевне културе у 18. и у првој половини 19. века. Упознаће најзначајније представнике класицизма и сентиментализма. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | 1. Рани романтизам, 2. Михаљ Витез Чоконаи, 3. Данијел Бержењи, 4. Двојезични писац: Михајло Витковић-Михаљ Виткович, 5. Јожеф Карман: Фаникина оставштина и превод на српски, 6. Секачев избор и превод из Вукове "Пјеснарице", 7. Драма "Банк Бан" Јожефа Катоне, 8. Позоришни покрет, 9. Почеци мађарске књижевне критике, 10. Оснивање првих књижевних часописа, 11. Заснивање историје књижевности као науке: Ференц Толди, 12. Ференц Келчеи, 13. Први мађарски хегелијанац Јанош Ердељи, 14. Почеци мађарског романа: Миклош Јошика, 15. Књижевност пред буну 1848. године | |||
| Садржај практичне наставе | 1. Ф. Казинци: Дневник мога заточеништва, 2. Михаљ Чоконаи Витез: песме, 3. Данијел Бержењи: песме, 4. Михајло Витковић: песме, 5. Михаљ Виткович; Трактат о српском језику и култури, 6. Јожеф Карман: Фаникина оставштина, 7. Михајло Витковић: Спомен Милице, 8. Иштван Сели: Јожеф Секач и његово дело, 9. Традиција и народњаштво: Шандор Кишфалуди, 10. Јожеф Катона: Банк Бан, 11. Иштван Шетер: Југословенски и мађарски романтизам, 12. Ференц Келчеи: песме, 13. Михаљ Верешмарти: песме, 14. Михаљ Верешмарти: песме | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Књижевно-историјска метода. Предавања, дискусије. Студент активно учествује у настави.На предавањима ће се водити разговори о просветитељским и класицистичким облицима, o језику и садржајима културе и књижевности сентиментализма. На часовима вежбања студенти ће се упознати са најважнијим делима мађарских песника и писаца тог периода. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 70 | ||
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 30 | |||
| Семинари | ||||
