2129043 - Mađarska književnost 3
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Mađarska književnost 3 | |||
Akronim | 2129043 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Mađarski jezik, književnost, kultura | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Upisan modul Mađarski jezik, književnost, kultura. Student je odslušao predmet Mađarska književnost 2. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa reprezentativnim autorima, njihovim opusima i remek-delima kraja 18. i početka 19. veka. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će upoznati pravce i periode mađarske književnosti i književne kulture u 18. i u prvoj polovini 19. veka. Upoznaće najznačajnije predstavnike klasicizma i sentimentalizma. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | 1. Rani romantizam, 2. Mihalj Vitez Čokonai, 3. Danijel Berženji, 4. Dvojezični pisac: Mihajlo Vitković-Mihalj Vitkovič, 5. Jožef Karman: Fanikina ostavština i prevod na srpski, 6. Sekačev izbor i prevod iz Vukove "Pjesnarice", 7. Drama "Bank Ban" Jožefa Katone, 8. Pozorišni pokret, 9. Počeci mađarske književne kritike, 10. Osnivanje prvih književnih časopisa, 11. Zasnivanje istorije književnosti kao nauke: Ferenc Toldi, 12. Ferenc Kelčei, 13. Prvi mađarski hegelijanac Janoš Erdelji, 14. Počeci mađarskog romana: Mikloš Jošika, 15. Književnost pred bunu 1848. godine | |||
Sadržaj praktične nastave | 1. F. Kazinci: Dnevnik moga zatočeništva, 2. Mihalj Čokonai Vitez: pesme, 3. Danijel Berženji: pesme, 4. Mihajlo Vitković: pesme, 5. Mihalj Vitkovič; Traktat o srpskom jeziku i kulturi, 6. Jožef Karman: Fanikina ostavština, 7. Mihajlo Vitković: Spomen Milice, 8. Ištvan Seli: Jožef Sekač i njegovo delo, 9. Tradicija i narodnjaštvo: Šandor Kišfaludi, 10. Jožef Katona: Bank Ban, 11. Ištvan Šeter: Jugoslovenski i mađarski romantizam, 12. Ferenc Kelčei: pesme, 13. Mihalj Verešmarti: pesme, 14. Mihalj Verešmarti: pesme | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Književno-istorijska metoda. Predavanja, diskusije. Student aktivno učestvuje u nastavi.Na predavanjima će se voditi razgovori o prosvetiteljskim i klasicističkim oblicima, o jeziku i sadržajima kulture i književnosti sentimentalizma. Na časovima vežbanja studenti će se upoznati sa najvažnijim delima mađarskih pesnika i pisaca tog perioda. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 70 | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 30 | |||
Seminari |