2129044 - Мађарска књижевност 4
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Мађарска књижевност 4 | |||
Акроним | 2129044 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Мађарски језик, књижевност, култура | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Уписан модул Мађарски језик, књижевност, култура. Студент је одслушао предмет Мађарска књижевност 3. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са најважнијим делима мађарских писаца романтизма и реализма. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће упознати правце и периоде мађарске књижевности и књижевне културе у XIX веку, те опусе аутора и репрезентативних дела романтике и реализма. Посебно ће упознати портрете и стваралаштво култних песника тога доба. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | 1. Књижевност за време буне 1848. године, 2. Књижевност у доба апсолутизма, 3. Шандор Петефи: песме, ''Витез Јован'', ''Апостол'', 4. Поезија Јаноша Арања, 5. Арањев "Толди" и Змајев превод, 6. Тематска и структурална класификација Арањевих балада. 7. Књижевнотеоријски и критичарски рад Јаноша Арања, 8. Критичари лирског реализма: Пал Ђулаи, 9. Критичарски портрет Јенеа Петерфија, 10. Роман у доба апсолутизма: Јожеф Етвеш и Жигмонд Кемењ, 11. Мор Јокаи, 12. Јокаијеви романи на српском, 13. Мадачева "Човекова трагедија" и преводи на српски, 14. Реалистички романи Калмана Миксата, 15. Књижевни правци с краја века | |||
Садржај практичне наставе | 1. Шандор Петефи: песме, 2. Шандор Петефи: ''Витез Јован'', 3. Шандор Петефи: ''Апостол'', 4. Како смо преводили Петефија, 5. Књижевни дијалог Арања и Петефија, 6. Хроника Петера Илошваија Шељмеша и како ју је Арањ употребио за свој спев о Толдију, 7. Остале обраде легенде о Толдију (Дугонич, Кишфалуди, Верешмарти, Сиглигети и др.), 8. Јанош Арањ: баладе (Велски барди, Розгоњијева љуба), 9. Ердељски историјски роман. Миклош Јошика: Абафи, 10. Забавна књижевност тог доба: Геребен Ваш, 11. Мор Јокаи: Златни човек, Нови спахија, 12. Божидар Ковачек: Јокаи и Срби, 13. Мадачева "Човекова трагедија" - анализа превода, 14. Калман Миксат, романи: Кишобран светог Петра, Необични брак, 15. Рекапитулација | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Књижевно-историјска метода. Предавања, дискусије. Студент активно учествује у настави. На предавањима ће се водити разговори о правцу романтизма и реализма, језику и садржајима културе и књижевности. На часовима вежбања студенти ће се упознати са најважнијим делима мађарских песника и писаца чија су дела у то доба превођена на европске језике. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 70 | ||
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 30 | |||
Семинари |