2129331 - Савремени мађарски језик П-1
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Савремени мађарски језик П-1 | |||
Акроним | 2129331 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик,Српска књижевност и језик са компаратистиком | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Општи курс мађарског језика на нивоу А1 у складу са CEF-om /Common European Framework of Reference for Language Learning and Teaching. Циљ предмета је да се студенти упознају са карактеристикама мађарског језика, да науче изговор мађарских гласова, да се оспособе за читање текстова и стекну основна знања за обављање најосновније комуникације на мађарском језику. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Језичке вештине на ниову А1. Овладавање програмом предвиђених лексичких и граматичких јединица. Стицање релевантних знања о функционисању савременог мађарског језика на основу упознавања са његовом структуром. Упознавање са фонетско-фoнолошким, морфолошким и синтаксичким слојем језика. Оспособљавање за служење лексикографским приручницима. Стицање основних знања за обављање основне комуникације на мађарском језику. Разумевање и употреба свакодневних фраза и основних израза. Студент ће моћи да се представи, моћи ће да одговара на основна питања личне природе, о месту боравка, о особама које познаје, о занимању. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Часови обухватају обраду релевантих граматичких група. Студентима се предочава аглутинативно својство мађарског језика, гласовни систем мађарског језика, значај дужине гласова и принцип хармоније вокала, реченице са именским предикатом, диференција и употреба одређеног и неодређеног члана, основни прилози за место, постпозиције, локативни падежни наставци, акузатив, бројеви, конјугација глагола субјекатске промене, множина именских речи, датив, глаголски префикси, присвојни однос у мађарском језику, присвојни лични наставци, однос и употреба генитива и датива. | |||
Садржај практичне наставе | Вежбе из области релевантих граматичких група обрађених у оквиру теоријске наставе. Увежбавање језичких структура, лексике и језичких вештина на нивоу А1. Теме по недељама: мађарска абецеда, подела на високе и ниске вокале, показне заменице за близину и множину, именичке упитне заменице, придевска упитна заменица (milyen?), конјугација глагола 'бити' у једнини. Постпозиције, прилошке одредбе за место, лични глаголски наставци субјекатске конјугације у једнини, есив-модал. Бројеви, локативни месни падежи, акузатив. Упитне заменице milyen, hány, hányadik, hányas. Лични глаголски наставци субјекатске конјугације за множину. Конјугација глагола на -ik. Адвербијални падеж датив. Множина именских речи. Глаголски префикси. Напомена: предвиђени план наставе је подложан променама и прилагођава се студентима. Поред наведених граматичких јединица, на сваком часу је предвиђено слушање, читање и превођење текстова, као и усвајање лексике и фраза из датих уџбеника и аудио/визуелног дидактичког материјала путем говорних вежби. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 3 | |||
Методе извођења наставе | Граматичко преводилачки метод. Директни метод. Комуникативни метод. Аудио-лингвални метод. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 35 | ||
Практична настава | Усмени испит | 35 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 30 | |||
Семинари |