2129331 - Savremeni mađarski jezik P-1
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Savremeni mađarski jezik P-1 | |||
Akronim | 2129331 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura,Srpska književnost i jezik,Srpska književnost i jezik sa komparatistikom | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Opšti kurs mađarskog jezika na nivou A1 u skladu sa CEF-om /Common European Framework of Reference for Language Learning and Teaching. Cilj predmeta je da se studenti upoznaju sa karakteristikama mađarskog jezika, da nauče izgovor mađarskih glasova, da se osposobe za čitanje tekstova i steknu osnovna znanja za obavljanje najosnovnije komunikacije na mađarskom jeziku. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Jezičke veštine na niovu A1. Ovladavanje programom predviđenih leksičkih i gramatičkih jedinica. Sticanje relevantnih znanja o funkcionisanju savremenog mađarskog jezika na osnovu upoznavanja sa njegovom strukturom. Upoznavanje sa fonetsko-fonološkim, morfološkim i sintaksičkim slojem jezika. Osposobljavanje za služenje leksikografskim priručnicima. Sticanje osnovnih znanja za obavljanje osnovne komunikacije na mađarskom jeziku. Razumevanje i upotreba svakodnevnih fraza i osnovnih izraza. Student će moći da se predstavi, moći će da odgovara na osnovna pitanja lične prirode, o mestu boravka, o osobama koje poznaje, o zanimanju. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Časovi obuhvataju obradu relevantih gramatičkih grupa. Studentima se predočava aglutinativno svojstvo mađarskog jezika, glasovni sistem mađarskog jezika, značaj dužine glasova i princip harmonije vokala, rečenice sa imenskim predikatom, diferencija i upotreba određenog i neodređenog člana, osnovni prilozi za mesto, postpozicije, lokativni padežni nastavci, akuzativ, brojevi, konjugacija glagola subjekatske promene, množina imenskih reči, dativ, glagolski prefiksi, prisvojni odnos u mađarskom jeziku, prisvojni lični nastavci, odnos i upotreba genitiva i dativa. | |||
Sadržaj praktične nastave | Vežbe iz oblasti relevantih gramatičkih grupa obrađenih u okviru teorijske nastave. Uvežbavanje jezičkih struktura, leksike i jezičkih veština na nivou A1. Teme po nedeljama: mađarska abeceda, podela na visoke i niske vokale, pokazne zamenice za blizinu i množinu, imeničke upitne zamenice, pridevska upitna zamenica (milyen?), konjugacija glagola 'biti' u jednini. Postpozicije, priloške odredbe za mesto, lični glagolski nastavci subjekatske konjugacije u jednini, esiv-modal. Brojevi, lokativni mesni padeži, akuzativ. Upitne zamenice milyen, hány, hányadik, hányas. Lični glagolski nastavci subjekatske konjugacije za množinu. Konjugacija glagola na -ik. Adverbijalni padež dativ. Množina imenskih reči. Glagolski prefiksi. Napomena: predviđeni plan nastave je podložan promenama i prilagođava se studentima. Pored navedenih gramatičkih jedinica, na svakom času je predviđeno slušanje, čitanje i prevođenje tekstova, kao i usvajanje leksike i fraza iz datih udžbenika i audio/vizuelnog didaktičkog materijala putem govornih vežbi. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 3 | |||
Metode izvođenja nastave | Gramatičko prevodilački metod. Direktni metod. Komunikativni metod. Audio-lingvalni metod. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 35 | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 35 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 30 | |||
Seminari |