Навигација

Опис предмета

2129332 - Савремени мађарски језик П-2

Спецификација предмета
НазивСавремени мађарски језик П-2
Акроним2129332
Студијски програмЈезик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик,Српска књижевност и језик са компаратистиком
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаСтудент је одслушао предмет Савремени мађарски језик P-1.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаОпшти курс мађарског језика на нивоу А1 у складу са CEF-om /Common European Framework of Reference for Language Learning and Teaching. Циљ предмета је развијање и интегрисање вештина слушања, говора, читања и писања. Студенти се оспособљавају за обављање основне комуникације на мађарском језику, као и за усмено разумевање и разумевање писаног текста.
    Исходи учења (стечена знања)Језичке вештине на нивоу А1. Овладавање програмом предвиђених лексичких и граматичких јединица. Развијање усмене и писане продукције студената. Усмено разумевање. Разумевање писаног текста. Студент се оспособљава за разумевање реченица и често коришћених израза о основним персоналним и породичним информацијама (куповина, локална географија, занимање). Моћи ће да комуницира о једноставним и познатим темама.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеЧасови обухватају обраду релевантих граматичких група. Основни прилози за место, постпозиције, бројеви, локативни падежни наставци: инесив, елатив, илатив, супересив, делатив, сублатив, адесив, аблатив, алатив, боје, конјугација глагола субјекатске промене у кножини, множина именских речи, глаголски префикси, темпорал, ред речи у реченици, присвојни лични наставци, изражавање присвојних односа.
    Садржај практичне наставеУвежбавање језичких структура, лексике и језичких вештина на нивоу А1. Теме по недељама: Ревизија градива: локативни месни падежи, датив, генитив, посесивни лични наставци. Суфикс за грађење збирних имена (-ék). Објекатска конјугација глагола. Инструментал. Заменице (неодређене и опште). Префикси завршних глагола. Личне заменице у инструменталу. Личне заменице у акузативу. Условне зависне реченице. Зависне месне реченице. Модални глаголи. Постпозиције са личним наставцима. Показне заменице са локативним падежним наставцима. Инструментал показних заменица. Датив и генитив показних заменица. Прилози за начин. Прошло време, субјекатска и објекатска конјугација. Временске зависне реченице. Објекатски наставак -lak, -lek. Напомена: предвиђени план наставе је подложан променама и прилагођава се студентима. Поред наведених граматичких јединица, на сваком часу је предвиђено слушање, читање и превођење текстова, као и усвајање лексике и фраза из датих уџбеника и аудио/визуелног дидактичког материјала путем говорних вежби.
    Литература
    1. Erdős, J., Prileszky, Cs. (2001) Halló, itt Magyarország I., Budapest: Akadémiai Kiadó
    2. Андрић Едита (2002) Морфологија и лексикологија мађарског језика, Нови Сад: Филозофски факултет, Одсек за хунгарологију.
    3. Durst Péter (2004) Lépésenként magyarul 1, Szeged: SZTE Hungarológia Központ.
    4. Hlavacska, Edit, Hoffman, I., Laczko Tibor, Maticsak Sándor (1996) Hungarolingua 1 – Magyar nyelvkönyv, Debrecen: Debreceni Nyári Egyetem.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    13
    Методе извођења наставеГраматичко преводилачки метод. Директни метод. Комуникативни метод. Аудио-лингвални метод.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит35
    Практична наставаУсмени испит35
    Пројекти
    Колоквијуми30
    Семинари