Navigacija

Opis predmeta

2129332 - Savremeni mađarski jezik P-2

Specifikacija predmeta
Naziv Savremeni mađarski jezik P-2
Akronim 2129332
Studijski program Jezik, književnost, kultura,Srpska književnost i jezik,Srpska književnost i jezik sa komparatistikom
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
    Uslovljenost drugim predmetima Student je odslušao predmet Savremeni mađarski jezik P-1. Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Opšti kurs mađarskog jezika na nivou A1 u skladu sa CEF-om /Common European Framework of Reference for Language Learning and Teaching. Cilj predmeta je razvijanje i integrisanje veština slušanja, govora, čitanja i pisanja. Studenti se osposobljavaju za obavljanje osnovne komunikacije na mađarskom jeziku, kao i za usmeno razumevanje i razumevanje pisanog teksta.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Jezičke veštine na nivou A1. Ovladavanje programom predviđenih leksičkih i gramatičkih jedinica. Razvijanje usmene i pisane produkcije studenata. Usmeno razumevanje. Razumevanje pisanog teksta. Student se osposobljava za razumevanje rečenica i često korišćenih izraza o osnovnim personalnim i porodičnim informacijama (kupovina, lokalna geografija, zanimanje). Moći će da komunicira o jednostavnim i poznatim temama.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Časovi obuhvataju obradu relevantih gramatičkih grupa. Osnovni prilozi za mesto, postpozicije, brojevi, lokativni padežni nastavci: inesiv, elativ, ilativ, superesiv, delativ, sublativ, adesiv, ablativ, alativ, boje, konjugacija glagola subjekatske promene u knožini, množina imenskih reči, glagolski prefiksi, temporal, red reči u rečenici, prisvojni lični nastavci, izražavanje prisvojnih odnosa.
    Sadržaj praktične nastave Uvežbavanje jezičkih struktura, leksike i jezičkih veština na nivou A1. Teme po nedeljama: Revizija gradiva: lokativni mesni padeži, dativ, genitiv, posesivni lični nastavci. Sufiks za građenje zbirnih imena (-ék). Objekatska konjugacija glagola. Instrumental. Zamenice (neodređene i opšte). Prefiksi završnih glagola. Lične zamenice u instrumentalu. Lične zamenice u akuzativu. Uslovne zavisne rečenice. Zavisne mesne rečenice. Modalni glagoli. Postpozicije sa ličnim nastavcima. Pokazne zamenice sa lokativnim padežnim nastavcima. Instrumental pokaznih zamenica. Dativ i genitiv pokaznih zamenica. Prilozi za način. Prošlo vreme, subjekatska i objekatska konjugacija. Vremenske zavisne rečenice. Objekatski nastavak -lak, -lek. Napomena: predviđeni plan nastave je podložan promenama i prilagođava se studentima. Pored navedenih gramatičkih jedinica, na svakom času je predviđeno slušanje, čitanje i prevođenje tekstova, kao i usvajanje leksike i fraza iz datih udžbenika i audio/vizuelnog didaktičkog materijala putem govornih vežbi.
    Literatura
    1. Erdős, J., Prileszky, Cs. (2001) Halló, itt Magyarország I., Budapest: Akadémiai Kiadó
    2. Andrić Edita (2002) Morfologija i leksikologija mađarskog jezika, Novi Sad: Filozofski fakultet, Odsek za hungarologiju.
    3. Durst Péter (2004) Lépésenként magyarul 1, Szeged: SZTE Hungarológia Központ.
    4. Hlavacska, Edit, Hoffman, I., Laczko Tibor, Maticsak Sándor (1996) Hungarolingua 1 – Magyar nyelvkönyv, Debrecen: Debreceni Nyári Egyetem.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    1 3
    Metode izvođenja nastave Gramatičko prevodilački metod. Direktni metod. Komunikativni metod. Audio-lingvalni metod.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit 35
    Praktična nastava Usmeni ispit 35
    Projekti
    Kolokvijumi 30
    Seminari