2129334 - Савремени мађарски језик П-4
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Савремени мађарски језик П-4 | |||
Акроним | 2129334 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Студент је одслушао предмет Савремени мађарски језик П-3. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Општи курс мађарског језика на нивоу А2/Б1 у складу са CEF-om /Common European Framework of Reference for Language Learning and Teaching. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Језичке вештине на нивоу А2/Б1. Овладавање програмом предвиђених лексичких и граматичких јединица. Студенти се оспособљавају за успешно сналажење у свакодневним ситуацијама које захтевају комуникацију на мађарском језику са изворним говорницима. Студент ће моћи да разуме главне теме које обухватају општа и позната места и радње (школа, посао, слободно време). Моћи ће да се сналази у већини ситуација на путовању на мађарском говорном подручју. Моћи ће да састави краћи текст о познатим темама или о темама личног карактера. Моћи ће да опише искуства и догађања, снове, жеље уз кратко навођење разлога и мотивација за планове у будућности. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Часови обухватају обраду релевантих граматичких група. Зависне реченице, упућивачке речи и везници, конјугација инфинитива, узрочне реченице, партикула –е, конструкције са помоћним глаголима, саставне независне реченице, субјекатске и објекатске независне реченице, кондиционал глагола, раставне независне реченице, експликативне зависне реченице, жељне реченице, каузативни глаголи, глаголски придеви и прилози, суфикси за грађење речи. Конструкције са помоћним глаголим субјекатске и објекатске конјугације. Независне сложене реченице. Субјекатске и објекатске зависне реченице. Кондиционал. Условне зависне реченице. Атрибутксе зависне реченице. Прилошке зависне реченице. Раставне независне реченице. Атрибутксе зависне реченице. Личне заменице у локативним месним падежима према тројној подели. Каузативни глаголи (sufiks: -at, -et, -tat, -tet). Глаголски придев садашњи. Глаголски придев прошли. Фактив (-vá, -vé). Глаголски прилог. Суфикси за творбу придева од именских речи (-i, -s, -os, -as, -es, -ös, -ú, -ű). Суфикси за творбу именица од глагола (-ás, -és). Суфикси за творбу апстрактних именица од именица и придева (-ság, -ség). Формал (-ként). | |||
Садржај практичне наставе | Увежбавање језичких структура, лексике и језичких вештина на нивоу А2/Б1. Увежбавање граматичких група обрађених у оквиру теоријске наставе. Напомена: предвиђени план наставе је подложан променама и прилагођава се студентима. Поред наведених граматичких јединица, на сваком часу је предвиђено слушање, читање и превођење текстова, као и усвајање лексике и фраза из датих уџбеника и аудио/визуелног дидактичког материјала путем говорних вежби. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 3 | |||
Методе извођења наставе | Граматичко преводилачки метод. Директни метод. Комуникативни метод. Аудио-лингвални метод. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 35 | ||
Практична настава | Усмени испит | 35 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 30 | |||
Семинари |