Навигација

Опис предмета

21Д00003 - Порекло и развој језичке способности

Спецификација предмета
НазивПорекло и развој језичке способности
Акроним21Д00003
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик
Тип студијадокторске академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ9.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметима/Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаЦиљ курса је да упозна студенте са главним темама и проблемима везаним за порекло и развој језичке способности. Студенти ће се упознати са различитим приступима у проучавању овог проблема и имати прилику да интегришу и употребе на нов начин знања из области које су им познате: лингвистика, психолингвистика, усвајање језика, али и да стекну основна знања из других области укључених у ова истраживања.
      Исходи учења (стечена знања)Након курса студенти ће разумети кључне теме и проблемe из интердисциплинарне области каква је проучавањеразвоја језичке способности. Биће у стању да прате актуелну литературе из те области и да имају критички однос према њој, аргументујући за или против одређених становишта.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеУвод – преглед тема; Адаптивна функција језика; Карактеристике језичког система, разлике у односу на друге комуникативне системе, језик примата vs. људски језик; Биолошке основе језика; Могуће фазе у развоју језичке способности код људске врсте; Настанак језика као низ поступних или изненадна промена; Вокално или гестовно порекло језика; Протојезик; Синтакса и значење; Језичке универзалије; Додирне тачке језичке еволуције и усвајања језика;
      Садржај практичне наставе
      Литература
      1. Christansen, M. H. & Kirby, S. (2003). Language evolution. Oxford: Oxford University Press (odabrana poglavlja)
      2. Fitch, W. T. (2010). The Evolution of Language. Cambridge: Cambridge University Press. (odabrana poglavlja)
      3. Tomasello, M. (2008). Origins of Human Communication. Cambridge, MA: MIT Press. (odabrana poglavlja)
      4. Tallerman, M. & Gibson, K. (2012). The Oxford Handbook of Language Evolution. Oxford University Press.
      5. Berwick, R.C. & Chomsky, N. (2015). Why Only Us: Language and Evolution. The MIT Press.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      4
      Методе извођења наставеПредавања, групне дискусије, консултације
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит
      Практична наставаУсмени испит60
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари30