21Д05030 - Феномен смрти у српској књижевности 20. и 21. века
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Феномен смрти у српској књижевности 20. и 21. века | |||
| Акроним | 21Д05030 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик | |||
| Тип студија | докторске академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Без услова. | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Испитивање феномена смрти у српској књижевности 20. и 21. века, с ослонцем у танатолошким истраживањима. Књижевноисторијски преглед односа између поетичких промена и промена у концептуализацији смрти у делима канонских српских писаца 20. и 21. века. Тумачење семантике смрти у српској књижевности 20. и 21. века, с освртом на важна дела светске књижевности. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти сагледавају фундаменталну улогу књижевности у обликовању феномена смрти, оспособљавају се да тумаче међусобну условљеност књижевних, друштвених, културних, религиозних и филозофских фактора, упознају танатолошке аспекте српске књижевности 20. и 21. века у контексту светске књижевности. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Студенти стичу знања о начину на који се феномену смрти приступа у различитим периодима српске књижевности 20. и 21. века. Анализирају се поетичке промене које доводе до реконцептуализације смрти у српској модернистичкој, постмодерној и савременој књижевности. Феномен смрти у српској књижевности 20. и 21. века анализира се путем тумачења мотива, песничких слика, есејистичких екскурса, приповедних поступака, филозофског и религиозног подтекста и других елемената структуре разматраних књижевних дела. Студенти анализирају онтолошку димензију смрти у српској модернистичкој књижевности, метапоетско значење смрти у српској постмодерној књижевности и тривијализацију смрти у књижевности 21. века. Канонска дела српске књижевности 20. и 21. века разматрају се из перспективе танатолошких студија и пореде са класицима светске књижевности. | |||
| Садржај практичне наставе | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 4 | ||||
| Методе извођења наставе | Предавања, дискусије. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 20 | |||
