Назив | Историја српске славистике |
---|
Акроним | 21Д09001 |
---|
Студијски програм | Језик, књижевност, култура |
---|
Модул | модул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик |
---|
Тип студија | докторске академске студије |
---|
Наставник (предавач) | |
---|
Наставник/сарадник (вежбе) | |
---|
Наставник/сарадник (ДОН) | |
---|
Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни |
---|
Условљеност другим предметима | Слушање предмета условљено је претходним славистичким образовањем (србистика, русистика, полонистика, украјинистика, бохемистика, слова-кистика, белорусистика), пошто се предмет базира на увидима у славистичка истраживања стеченим у претходном школовању. | Облик условљености | |
---|
Циљеви изучавања предмета | Лонгитудинално праћење појмовно-категоријалног апарата лингвистичке славистике, и методологије анализе, стицање теоријских знања о најважнијим правцима, личностима и проблематици славистичких истраживања код Срба у 19. и 20. веку, о настави слоевенских језика, књижевности и култура у томе раздобљу, изграђивање умења квалификоване анализе српских славистичких дела насталих у 19. и 20. веку, као и умења активног и продуктивног коришћења научне литературе из тог периода. |
---|
Исходи учења (стечена знања) | Поседовање највиших теоријско-методолошких академских компетенција у домену лингвистичке славистике и пратећих апликативних способности непосредног опсервирања и анализе литературе уз помоћ објективних истраживачких метода и техника. |
---|
Садржај теоријске наставе | Периодизација историје српске филологије: Вуковски, даничићевски, белићевски и ивићевски период. Почеци изучавања руског језика у српским земљама (20-е године 18. века, карловачке школе; увођење руског језика у просветни систем Србије од 1849. и даље). Први уџбеници, речници, граматике руског језика, први професори руског језика у Србији. Русистичка проблематика у периодици онога доба („Просветни гласник“ и Наставник“). Прва половина 20. века: знаменити русисти и њихово дело (Радован Кошутић, Димитрије Ђуровић), значајни речници, граматике, развој методике наставе руског језика, периодика. Друга половина 20. века и почетак 21. века: подручја испитивања лингвистичке славистике, конфронтациона проучавања, типолошка проучавања, когнитолингвистичка проучавања. Славистичка периодика од средине 20. века до наших дана. Славистичка мемоаристика. Настава и методика наставе руског језика од 1945. Значајни прегаоци, њихова дела из теорије методике и конфронтационе анализе у методичкој примени. Славистичке организације и њихов утицај на развој лингвистичке славистике (научне манифестације, издавачка делатност).Перспективе српске славистике. Делатност катедара за славистику на српским универзитетима. |
---|
Садржај практичне наставе | Исте тематске целине у апликативном аспекту (са инсистирањем на умењима калификоване анализе релевантих извора, као и на умењима адекватног библиографског описивања, селекције и презентације дела из српске славистике 19. и 20. века. |
---|