Навигација

Опис предмета

21Д18002 - Језик и друштво у Скандинавији

Спецификација предмета
НазивЈезик и друштво у Скандинавији
Акроним21Д18002
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик
Тип студијадокторске академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ9.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаНема условаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаАнализа актуелних језичких и друштвених феномена у скандинавским земљама преко интердисциплинарног приступа, примењујући стечена социолингвистичка и културолошка знања.
      Исходи учења (стечена знања)Кандидат је оспособљен да, полазећи од знања о социолингвистичком и интеркултурном приступу, примени своје укупно познавање прилика у Скандинавији, а посебно актуелних језичких, друштвених и културних прилика, и тиме спроведе активну, креативну и критичку анализу актуелних језичких и друштвених феномена у Скандинавији. Кандидат је способан да дате феномене контрастира са онима присутним у другим друштвима, као и да их објасни и пренесе путем превода на други језик.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеАнализа актуелних социолингвистичких и културолошких феномена у Скандинавији. Одсликавање друштвених прилика у Скандинавији у променама у језику у 20. веку. Примена модела прагматичне еквиваленције у преводу белетристике са скандинавских језика на српски.
      Садржај практичне наставе
      Литература
      1. Hajdu, D. 2018. Pragmatična ekvivalencija izraza sa konotativnim značenjem u švedskom i srpskom jeziku, Filološki fakultet, Beograd. ISBN 978-86-6153-501-7
      2. Jourdan, Tuite (eds.). 2006. Language, Culture and Society. Cambrigde university press, 2006.
      3. Hajdu, D. 2017. Problem usvajanja i praktične upotrebe švedskih rečeničnih adverbijala ju, nog i väl u L2, Komunikacija i kultura online, god. 8, br. 8, pp. 20–31, e-ISSN 2217-4257
      4. Ingelhart, R. & C. Welzel. 2005. Modernization, Cultural Change, and Democracy. The Human Development Sequence. Cambridge, New York, Melbourne, Madrid, Cape Town, Singapore, Sao Paolo: Cambridge University Press
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      4
      Методе извођења наставе
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања30Писмени испит
      Практична наставаУсмени испит70
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари