Navigacija

Opis predmeta

21D18002 - Jezik i društvo u Skandinaviji

Specifikacija predmeta
Naziv Jezik i društvo u Skandinaviji
Akronim 21D18002
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Jezik, modul Književnost, modul Kultura, modul Srpska književnost, modul Srpski jezik
Tip studija doktorske akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 9.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Nema uslova Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Analiza aktuelnih jezičkih i društvenih fenomena u skandinavskim zemljama preko interdisciplinarnog pristupa, primenjujući stečena sociolingvistička i kulturološka znanja.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Kandidat je osposobljen da, polazeći od znanja o sociolingvističkom i interkulturnom pristupu, primeni svoje ukupno poznavanje prilika u Skandinaviji, a posebno aktuelnih jezičkih, društvenih i kulturnih prilika, i time sprovede aktivnu, kreativnu i kritičku analizu aktuelnih jezičkih i društvenih fenomena u Skandinaviji. Kandidat je sposoban da date fenomene kontrastira sa onima prisutnim u drugim društvima, kao i da ih objasni i prenese putem prevoda na drugi jezik.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Analiza aktuelnih sociolingvističkih i kulturoloških fenomena u Skandinaviji. Odslikavanje društvenih prilika u Skandinaviji u promenama u jeziku u 20. veku. Primena modela pragmatične ekvivalencije u prevodu beletristike sa skandinavskih jezika na srpski.
      Sadržaj praktične nastave
      Literatura
      1. Hajdu, D. 2018. Pragmatična ekvivalencija izraza sa konotativnim značenjem u švedskom i srpskom jeziku, Filološki fakultet, Beograd. ISBN 978-86-6153-501-7
      2. Jourdan, Tuite (eds.). 2006. Language, Culture and Society. Cambrigde university press, 2006.
      3. Hajdu, D. 2017. Problem usvajanja i praktične upotrebe švedskih rečeničnih adverbijala ju, nog i väl u L2, Komunikacija i kultura online, god. 8, br. 8, pp. 20–31, e-ISSN 2217-4257
      4. Ingelhart, R. & C. Welzel. 2005. Modernization, Cultural Change, and Democracy. The Human Development Sequence. Cambridge, New York, Melbourne, Madrid, Cape Town, Singapore, Sao Paolo: Cambridge University Press
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      4
      Metode izvođenja nastave
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 30 Pismeni ispit
      Praktična nastava Usmeni ispit 70
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari