21Д26001 - Анализа конверзације
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Анализа конверзације | |||
Акроним | 21Д26001 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик | |||
Тип студија | докторске академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је савладавање знања о структури и језичким обележјима разговорног језика. Обухваћени су организациона структура конверзације на формално-језичком, семантичком и прагматичком плану, јединице и делимитативни и везивни елементи разговора. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент ће моћи да примени знања о различитим апектима разгoвора, односно разговорног језика, на истраживања различитих емпиријских корпуса - реалних разговора снимљених у различитим ситуацијама и контекстима, транскрибованих и анотираних сходно захтеву даљег истраживачког рада. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Различити теоријски и методолошки приступи изучавању разговорног језика. Општи свакодневни разговорни језик и разговори у посебним контекстима. Обележја разговора на прозодијском, паралингвистичком, граматичком, семантичком и прагматичком нивоу. Јединце разговора и правила смењивања саговорника. Разговорни језик и жанровско разлике унутар веће разговорне целине. Могућности примене анализе разговорног језика. | |||
Садржај практичне наставе | Принципи прикупљања материјала (укључујући и етички аспект). Проблеми транскрипције разговорног језика. Одбир језика за обележавање транскрибованог текста. Тагирање елемената текста. Лингвистичка анализа конверзационе лексике. Одређивање кохезивних елемената. Одабир жанровских типова унутар разговорног језика (хумор, наратив, убеђивање и др.) и испитивање могућности њихове даље анализе. | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
4 | ||||
Методе извођења наставе | Интерактивна настава, дискусија о темама на основу прочитане литературе, прикупљање језичког материјала и транскрибовање, анализа прикупљеног материјала. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 50 | |
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 40 |