21D26001 - Analiza konverzacije
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Analiza konverzacije | |||
Akronim | 21D26001 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Jezik, modul Književnost, modul Kultura, modul Srpska književnost, modul Srpski jezik | |||
Tip studija | doktorske akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 9.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta je savladavanje znanja o strukturi i jezičkim obeležjima razgovornog jezika. Obuhvaćeni su organizaciona struktura konverzacije na formalno-jezičkom, semantičkom i pragmatičkom planu, jedinice i delimitativni i vezivni elementi razgovora. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student će moći da primeni znanja o različitim apektima razgovora, odnosno razgovornog jezika, na istraživanja različitih empirijskih korpusa - realnih razgovora snimljenih u različitim situacijama i kontekstima, transkribovanih i anotiranih shodno zahtevu daljeg istraživačkog rada. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Različiti teorijski i metodološki pristupi izučavanju razgovornog jezika. Opšti svakodnevni razgovorni jezik i razgovori u posebnim kontekstima. Obeležja razgovora na prozodijskom, paralingvističkom, gramatičkom, semantičkom i pragmatičkom nivou. Jedince razgovora i pravila smenjivanja sagovornika. Razgovorni jezik i žanrovsko razlike unutar veće razgovorne celine. Mogućnosti primene analize razgovornog jezika. | |||
Sadržaj praktične nastave | Principi prikupljanja materijala (uključujući i etički aspekt). Problemi transkripcije razgovornog jezika. Odbir jezika za obeležavanje transkribovanog teksta. Tagiranje elemenata teksta. Lingvistička analiza konverzacione leksike. Određivanje kohezivnih elemenata. Odabir žanrovskih tipova unutar razgovornog jezika (humor, narativ, ubeđivanje i dr.) i ispitivanje mogućnosti njihove dalje analize. | |||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
4 | ||||
Metode izvođenja nastave | Interaktivna nastava, diskusija o temama na osnovu pročitane literature, prikupljanje jezičkog materijala i transkribovanje, analiza prikupljenog materijala. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 50 | |
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 40 |