21Д27001 - Библиотеке и културе у дијалогу
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Библиотеке и културе у дијалогу | |||
Акроним | 21Д27001 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик | |||
Тип студија | докторске академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Развијање сазнања да су библиотеке институције у којима се поуздано, организовано и зналачки и ненаметљиво негују мултикултуралност и интеркултуралност. Упознавање студената са основним постулатима овог деловања и његовим друштвеним и културолошким учинком. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент је усвојио сазнања о начинима, техникама и методама деловања библиотека у којима се негује и мултикултуралност фондова и мултикултуралност програма и корисника. Као такве, библиотеке су основне и најделотворније институције у друштву које неформално, а ипак систематично, негују мултикултуралност, интеркултуралност и толеранцију код својих корисника од њиховог најранијег до најстаријег узраста. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Библиотека - друштвена улога, законске претпоставке, однос према другим институцијама културе и образовања. Мултикултуралност, интеркултуралност, кроскултуралност - дефиниције, основне карактеристике, облици испољавања. Култура социјалне класе, етничке заједнице, језичке припадности, родне опредељености, религијске убеђености, образовног постигнућа, старосне и географске одређености, личног талента контекстуализована у библиотеци. Библиотеке као чувари локалног у глобалном и активни чиниоци друштвене глобализације. Библиотека и демографске промене условљене миграцијама становништва. Заступљеност савремених културних форми у библиотекама (популарна култура, медијска култура, култура звезда, дигитална и виртуелна култура). Видови неговања дијалога култура у библиотекама : развијање библиотечких фондова, мултилингвалност обраде, усавршавање класификационих система (нпр. Универзалне децималне класификације), развијање изложби, разговора, манифестација. | |||
Садржај практичне наставе | ||||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
4 | ||||
Методе извођења наставе | Интерактивно-комуникативни. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 30 |