Навигација

Опис предмета

21Д27001 - Библиотеке и културе у дијалогу

Спецификација предмета
НазивБиблиотеке и културе у дијалогу
Акроним21Д27001
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик
Тип студијадокторске академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ9.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаРазвијање сазнања да су библиотеке институције у којима се поуздано, организовано и зналачки и ненаметљиво негују мултикултуралност и интеркултуралност. Упознавање студената са основним постулатима овог деловања и његовим друштвеним и културолошким учинком.
      Исходи учења (стечена знања)Студент је усвојио сазнања о начинима, техникама и методама деловања библиотека у којима се негује и мултикултуралност фондова и мултикултуралност програма и корисника. Као такве, библиотеке су основне и најделотворније институције у друштву које неформално, а ипак систематично, негују мултикултуралност, интеркултуралност и толеранцију код својих корисника од њиховог најранијег до најстаријег узраста.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеБиблиотека - друштвена улога, законске претпоставке, однос према другим институцијама културе и образовања. Мултикултуралност, интеркултуралност, кроскултуралност - дефиниције, основне карактеристике, облици испољавања. Култура социјалне класе, етничке заједнице, језичке припадности, родне опредељености, религијске убеђености, образовног постигнућа, старосне и географске одређености, личног талента контекстуализована у библиотеци. Библиотеке као чувари локалног у глобалном и активни чиниоци друштвене глобализације. Библиотека и демографске промене условљене миграцијама становништва. Заступљеност савремених културних форми у библиотекама (популарна култура, медијска култура, култура звезда, дигитална и виртуелна култура). Видови неговања дијалога култура у библиотекама : развијање библиотечких фондова, мултилингвалност обраде, усавршавање класификационих система (нпр. Универзалне децималне класификације), развијање изложби, разговора, манифестација.
      Садржај практичне наставе
      Литература
      1. СУСРЕТ култура : зборник радова / [уредник Љиљана Суботић]. - Нови Сад : Филозофски факултет, 2006 (Будисава : Кримел). - 917 стр. ; 24 cm "1954-2004" --> корице. - Радови на срп. (ћир. и лат.), енгл., нем. и франц. језику. - Према подацима на стр. 4, зборник садржи радове са Четвртог међународног интердисциплинарног симпозијума са темом "Сусрет култура", одржаног 1-2. децембра 2004. год. у Новом Саду.
      2. Multiculturalism and Diversity: A Social Psychological Perspective / Bernice Lott. - A John Wiley & Sons, Ltd., Publication, 2010. - 194 str. ISBN 978-1-4051-9066-4 (hardcover : alk. paper) – ISBN 978-1-4051-9065-7 (pbk. : alk. paper)
      3. Cultural Programming For Libraries: Linking Libraries, Communities, And Culture Deborah A. Robertson. - ALA, 2005. - 120 str. ISBN 9780838998236
      4. Cultural Programming For Libraries: Linking Libraries, Communities, And Culture Deborah A. Robertson. - ALA, 2005. - 120 str. ISBN 9780838998236
      5. Still struggling for equality : American public library services with minorities / Plummer Alston Jones Jr. - Libraries Unlimited, 2004. - 290 str. ISBN 1–59158–243–1 (alk. paper)
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      4
      Методе извођења наставеИнтерактивно-комуникативни.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит
      Практична наставаУсмени испит60
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари30