21D27001 - Biblioteke i kulture u dijalogu
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Biblioteke i kulture u dijalogu | |||
Akronim | 21D27001 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Jezik, modul Književnost, modul Kultura, modul Srpska književnost, modul Srpski jezik | |||
Tip studija | doktorske akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 9.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Razvijanje saznanja da su biblioteke institucije u kojima se pouzdano, organizovano i znalački i nenametljivo neguju multikulturalnost i interkulturalnost. Upoznavanje studenata sa osnovnim postulatima ovog delovanja i njegovim društvenim i kulturološkim učinkom. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student je usvojio saznanja o načinima, tehnikama i metodama delovanja biblioteka u kojima se neguje i multikulturalnost fondova i multikulturalnost programa i korisnika. Kao takve, biblioteke su osnovne i najdelotvornije institucije u društvu koje neformalno, a ipak sistematično, neguju multikulturalnost, interkulturalnost i toleranciju kod svojih korisnika od njihovog najranijeg do najstarijeg uzrasta. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Biblioteka - društvena uloga, zakonske pretpostavke, odnos prema drugim institucijama kulture i obrazovanja. Multikulturalnost, interkulturalnost, kroskulturalnost - definicije, osnovne karakteristike, oblici ispoljavanja. Kultura socijalne klase, etničke zajednice, jezičke pripadnosti, rodne opredeljenosti, religijske ubeđenosti, obrazovnog postignuća, starosne i geografske određenosti, ličnog talenta kontekstualizovana u biblioteci. Biblioteke kao čuvari lokalnog u globalnom i aktivni činioci društvene globalizacije. Biblioteka i demografske promene uslovljene migracijama stanovništva. Zastupljenost savremenih kulturnih formi u bibliotekama (popularna kultura, medijska kultura, kultura zvezda, digitalna i virtuelna kultura). Vidovi negovanja dijaloga kultura u bibliotekama : razvijanje bibliotečkih fondova, multilingvalnost obrade, usavršavanje klasifikacionih sistema (npr. Univerzalne decimalne klasifikacije), razvijanje izložbi, razgovora, manifestacija. | |||
Sadržaj praktične nastave | ||||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
4 | ||||
Metode izvođenja nastave | Interaktivno-komunikativni. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 60 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 30 |