Navigacija

Opis predmeta

21D27001 - Biblioteke i kulture u dijalogu

Specifikacija predmeta
Naziv Biblioteke i kulture u dijalogu
Akronim 21D27001
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Jezik, modul Književnost, modul Kultura, modul Srpska književnost, modul Srpski jezik
Tip studija doktorske akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 9.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Razvijanje saznanja da su biblioteke institucije u kojima se pouzdano, organizovano i znalački i nenametljivo neguju multikulturalnost i interkulturalnost. Upoznavanje studenata sa osnovnim postulatima ovog delovanja i njegovim društvenim i kulturološkim učinkom.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Student je usvojio saznanja o načinima, tehnikama i metodama delovanja biblioteka u kojima se neguje i multikulturalnost fondova i multikulturalnost programa i korisnika. Kao takve, biblioteke su osnovne i najdelotvornije institucije u društvu koje neformalno, a ipak sistematično, neguju multikulturalnost, interkulturalnost i toleranciju kod svojih korisnika od njihovog najranijeg do najstarijeg uzrasta.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Biblioteka - društvena uloga, zakonske pretpostavke, odnos prema drugim institucijama kulture i obrazovanja. Multikulturalnost, interkulturalnost, kroskulturalnost - definicije, osnovne karakteristike, oblici ispoljavanja. Kultura socijalne klase, etničke zajednice, jezičke pripadnosti, rodne opredeljenosti, religijske ubeđenosti, obrazovnog postignuća, starosne i geografske određenosti, ličnog talenta kontekstualizovana u biblioteci. Biblioteke kao čuvari lokalnog u globalnom i aktivni činioci društvene globalizacije. Biblioteka i demografske promene uslovljene migracijama stanovništva. Zastupljenost savremenih kulturnih formi u bibliotekama (popularna kultura, medijska kultura, kultura zvezda, digitalna i virtuelna kultura). Vidovi negovanja dijaloga kultura u bibliotekama : razvijanje bibliotečkih fondova, multilingvalnost obrade, usavršavanje klasifikacionih sistema (npr. Univerzalne decimalne klasifikacije), razvijanje izložbi, razgovora, manifestacija.
      Sadržaj praktične nastave
      Literatura
      1. SUSRET kultura : zbornik radova / [urednik Ljiljana Subotić]. - Novi Sad : Filozofski fakultet, 2006 (Budisava : Krimel). - 917 str. ; 24 cm "1954-2004" --> korice. - Radovi na srp. (ćir. i lat.), engl., nem. i franc. jeziku. - Prema podacima na str. 4, zbornik sadrži radove sa Četvrtog međunarodnog interdisciplinarnog simpozijuma sa temom "Susret kultura", održanog 1-2. decembra 2004. god. u Novom Sadu.
      2. Multiculturalism and Diversity: A Social Psychological Perspective / Bernice Lott. - A John Wiley & Sons, Ltd., Publication, 2010. - 194 str. ISBN 978-1-4051-9066-4 (hardcover : alk. paper) – ISBN 978-1-4051-9065-7 (pbk. : alk. paper)
      3. Cultural Programming For Libraries: Linking Libraries, Communities, And Culture Deborah A. Robertson. - ALA, 2005. - 120 str. ISBN 9780838998236
      4. Cultural Programming For Libraries: Linking Libraries, Communities, And Culture Deborah A. Robertson. - ALA, 2005. - 120 str. ISBN 9780838998236
      5. Still struggling for equality : American public library services with minorities / Plummer Alston Jones Jr. - Libraries Unlimited, 2004. - 290 str. ISBN 1–59158–243–1 (alk. paper)
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      4
      Metode izvođenja nastave Interaktivno-komunikativni.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit
      Praktična nastava Usmeni ispit 60
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 30