Навигација

Опис предмета

21Д05027 - Увод у савремене теорије књижевне историје

Спецификација предмета
НазивУвод у савремене теорије књижевне историје
Акроним21Д05027
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик
Тип студијадокторске академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ9.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаСтицање основних знања о савременим теоријама књижевне историје.
      Исходи учења (стечена знања)Оспособљеност студента да разликује правце савремених теорија књижевних историја, уочава њихову везу са општијим књижевним и културним теоријама, поставља питања о односима теорије и праксе књижевне историје.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеИзлажући разлоге запостављања књижевне историје у другој половини двадесетог века добија се део контекста за разумевање околности у којима је деведесетих година двадесетог века поново пробуђено интересовање за књижевну историју. Други део тог контекста чине општија књижевна и културна теоријска кретања са којима би студенти докторских студија требало да буду већ упознати. Полазећи од буђења интересовања за проблем књижевне историје провоцираног монографијом Дејвида Перкинса Да ли је књижевна историја могућа? (1992) која сумира и на нов начин поставља проблематику теорије књижевне историје двадесетог века, прате се нови теоријски одговори на изазове књижевне историје који се у највећој мери баве питањима могућности националних и наднационалних историја књижевности у духу херменеутичких, постколонијалних или студија новог историзма.
      Садржај практичне наставеУ оквиру вежбања студенти ће самостално анализирати различите савремене приступе књижевној историји.
      Литература
      1. David Perkins: Is Literary History Possible?; Baltimore and London: The Johns Hopkins University Press, 1993.
      2. Rethinking Literary History: A Dialogue on Theory, Ed. Linda Hutcheon and Mario J. Valdés; Oxford: Oxford University Press, 2002.
      3. Marcel Cornis-Pope and John Neubauer: Towards a History of the Literary Cultures in East-Central Europe: Theoretical Reflections (ACSL Occasional Paper Series, No. 52); New York: American Council of Learned Societies, 2002.
      4. Writing Literary History: Selected Perspectives from Central Europe, Ed. Darko Dolinar and Marko Juvan; Frankfurt am Main: Peter Lang, 2006.
      5. Ненад Николић: Проблеми савремене књижевне историје: Критичка пролегомена за обнову националних књижевности и њихових историја; Нови Сад: Академска књига, 2015.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      4
      Методе извођења наставеПредавања наставника и самостална истраживања студенaта, дискусија о закључцима истраживања.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит70
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари30