21Д05027 - Увод у савремене теорије књижевне историје
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Увод у савремене теорије књижевне историје | |||
Акроним | 21Д05027 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик | |||
Тип студија | докторске академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Стицање основних знања о савременим теоријама књижевне историје. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Оспособљеност студента да разликује правце савремених теорија књижевних историја, уочава њихову везу са општијим књижевним и културним теоријама, поставља питања о односима теорије и праксе књижевне историје. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Излажући разлоге запостављања књижевне историје у другој половини двадесетог века добија се део контекста за разумевање околности у којима је деведесетих година двадесетог века поново пробуђено интересовање за књижевну историју. Други део тог контекста чине општија књижевна и културна теоријска кретања са којима би студенти докторских студија требало да буду већ упознати. Полазећи од буђења интересовања за проблем књижевне историје провоцираног монографијом Дејвида Перкинса Да ли је књижевна историја могућа? (1992) која сумира и на нов начин поставља проблематику теорије књижевне историје двадесетог века, прате се нови теоријски одговори на изазове књижевне историје који се у највећој мери баве питањима могућности националних и наднационалних историја књижевности у духу херменеутичких, постколонијалних или студија новог историзма. | |||
Садржај практичне наставе | У оквиру вежбања студенти ће самостално анализирати различите савремене приступе књижевној историји. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
4 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања наставника и самостална истраживања студенaта, дискусија о закључцима истраживања. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 70 | ||
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 30 |