Navigacija

Opis predmeta

21D05027 - Uvod u savremene teorije književne istorije

Specifikacija predmeta
Naziv Uvod u savremene teorije književne istorije
Akronim 21D05027
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Jezik, modul Književnost, modul Kultura, modul Srpska književnost, modul Srpski jezik
Tip studija doktorske akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 9.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Sticanje osnovnih znanja o savremenim teorijama književne istorije.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Osposobljenost studenta da razlikuje pravce savremenih teorija književnih istorija, uočava njihovu vezu sa opštijim književnim i kulturnim teorijama, postavlja pitanja o odnosima teorije i prakse književne istorije.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Izlažući razloge zapostavljanja književne istorije u drugoj polovini dvadesetog veka dobija se deo konteksta za razumevanje okolnosti u kojima je devedesetih godina dvadesetog veka ponovo probuđeno interesovanje za književnu istoriju. Drugi deo tog konteksta čine opštija književna i kulturna teorijska kretanja sa kojima bi studenti doktorskih studija trebalo da budu već upoznati. Polazeći od buđenja interesovanja za problem književne istorije provociranog monografijom Dejvida Perkinsa Da li je književna istorija moguća? (1992) koja sumira i na nov način postavlja problematiku teorije književne istorije dvadesetog veka, prate se novi teorijski odgovori na izazove književne istorije koji se u najvećoj meri bave pitanjima mogućnosti nacionalnih i nadnacionalnih istorija književnosti u duhu hermeneutičkih, postkolonijalnih ili studija novog istorizma.
      Sadržaj praktične nastave U okviru vežbanja studenti će samostalno analizirati različite savremene pristupe književnoj istoriji.
      Literatura
      1. David Perkins: Is Literary History Possible?; Baltimore and London: The Johns Hopkins University Press, 1993.
      2. Rethinking Literary History: A Dialogue on Theory, Ed. Linda Hutcheon and Mario J. Valdés; Oxford: Oxford University Press, 2002.
      3. Marcel Cornis-Pope and John Neubauer: Towards a History of the Literary Cultures in East-Central Europe: Theoretical Reflections (ACSL Occasional Paper Series, No. 52); New York: American Council of Learned Societies, 2002.
      4. Writing Literary History: Selected Perspectives from Central Europe, Ed. Darko Dolinar and Marko Juvan; Frankfurt am Main: Peter Lang, 2006.
      5. Nenad Nikolić: Problemi savremene književne istorije: Kritička prolegomena za obnovu nacionalnih književnosti i njihovih istorija; Novi Sad: Akademska knjiga, 2015.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      4
      Metode izvođenja nastave Predavanja nastavnika i samostalna istraživanja studenata, diskusija o zaključcima istraživanja.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit 70
      Praktična nastava Usmeni ispit
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 30