21М05111 - Европско филозофско наслеђе у српској књижевности 20.и 21. века
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Европско филозофско наслеђе у српској књижевности 20.и 21. века | |||
Акроним | 21М05111 | |||
Студијски програм | Библиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура,Српска књижевност | |||
Модул | модул Англистика, модул Иберијске студије, модул Књижевност и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика | |||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљеност другим предметима | Без услова. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Тумачење положаја европског филозофског наслеђа у српској књижевности 20. и 21. века. Упознавање филозофских основа поетике српског модернизма и постмодерне. Интердисциплинарно и компаративно разматрање важних остварења српске књижевности 20. и 21. века у ширем европском контексту. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент стиче темељан увид у повезаности историје српске књижевности 20. и 21. века са историјом европске филозофије, овладава вештином тумачења филозофског подтекста значајних књижевних остварења, примењује и развија стечена сазнања у свом даљем истраживачком, наставном и научном раду. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Испитивање филолошких контаката и типолошких веза између српских писаца 20. и 21. века и значајних европских филозофа. На курсу ће бити размотрени Андрићев однос према филозофији Серена Киркегора и Марка Аурелија, метафизичка димензија дела Милоша Црњанског, Винаверово читање Анрија Бергсона, однос Растка Петровића према витализму Фридриха Ничеа, прагматизам Душана Матића, Пекићев дијалог са историјом европске филозофије, Кишова реинтерпретација Спинозе, паралеле које се у роману "Декартова смрт" Радомира Константиновића успостављају са филозофијом Паскала, Монтења и Декарта, присуство Лудвига Витгенштајна у књижевном делу Давида Албахарија, затим веза песника попут Милана Ракића и Бранка Миљковића са античком филозофијом, веза песника попут Момчила Настасијевића и Ивана В. Лалића са хришћанском филозофијом, итд. | |||
Садржај практичне наставе | Елементи европског филозофског наслеђа препознају се у конкретним књижевним делима српских писаца 20. и 21. века. Спроводи се анализа филозофског подтекста одабраних одломака из српске модернистичке, постмодерне и савремене књижевности и долази до релевантних закључака о положају европског филозофског наслеђа у појединачним делима, књижевноисторијским етапама и поетици српске књижевности 20. и 21. века. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, вежбе, дискусије. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | 10 | Усмени испит | 70 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 10 |