21М05151 - Милош Црњански и светска књижевност
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Милош Црњански и светска књижевност | |||
Акроним | 21М05151 | |||
Студијски програм | Библиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура,Српска књижевност | |||
Модул | модул Англистика, модул Иберијске студије, модул Књижевност и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика | |||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљеност другим предметима | безусловно | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Стицање књижевнотеоријског, књижевноисторијског и књижевнокритичког знања о односу Милоша Црњанског – његовог стваралаштва и критичке мисли – и светске књижевности. Тумачење различитих аспеката дела Милоша Црњанског – естетских, филозофских, религиозних, историографских, културолошких – кроз њихову контекстуализацију у токове светске књижевности и истраживање веза које се могу успоставити са делима неких од најзначајнијих представника светске литературе (Гете, Стендал, Булгаков, Албер Ками, Толстој, Достојевски, Јонеско, Пирандело...).Осветљавање духовноисторијске еволуције у оквиру модернистичке поетике и у кретању од авангардног модернизма до постмодерне: дело Милоша Црњанског је репрезентативно за ову врсту поетичког и филозофског односа између нихилизма и модернизма. | |||
Исходи учења (стечена знања) | (1) способност разумевања и тумачења дела Милоша Црњанског; (2) контрастивна анализа елемената књижевне структуре дела Милоша Црњанског и остварења светске књижевности; (3) уочавање модернистичког односа према култури и традицији | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Предмет обухвата (1) истраживање теоријских поставки књижевне компаратистике, херменеутике и савремене теорије рецепције; (2) тумачење основних елемента књижевне структуре; радња, композиција, јунак, време, простор и језик; (3) разумевање модернистичког превредновавања културе и традиције; (4) уочавање идеолошких, културолошких, естетских, филозофских и историографских аспеката модернистичког искуства; (5) анализа различитих типова књижевног дискурса: поетског, драмског, приповедног, есејистичког, романсијерског. | |||
Садржај практичне наставе | Примена усвојеног знања у анализи дела Милоша Црњанског и неких од најзначајнијих представника светске књижевности (Гете, Стендал, Булгаков, Пирандело, Јонеско, Џејмс Џојс, Албер Ками, Толстој, Достојевски...) обухваћених наставним програмом предмета. Примена стечених знања у наставном процесу основношколског и средњошколског образовања. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | (1) предавања; (2) вежбе – аналитички поступци; (3) вежбе – синтетички поступци; | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 30 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |