21M05151 - Miloš Crnjanski i svetska književnost
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Miloš Crnjanski i svetska književnost | |||
| Akronim | 21M05151 | |||
| Studijski program | Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura,Srpska književnost | |||
| Modul | modul Anglistika, modul Iberijske studije, modul Književnost i kultura, modul Nastava stranih jezika, modul Orijentalne studije, modul Romanistika, modul Slavistika | |||
| Tip studija | master akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljenost drugim predmetima | bezuslovno | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Sticanje književnoteorijskog, književnoistorijskog i književnokritičkog znanja o odnosu Miloša Crnjanskog – njegovog stvaralaštva i kritičke misli – i svetske književnosti. Tumačenje različitih aspekata dela Miloša Crnjanskog – estetskih, filozofskih, religioznih, istoriografskih, kulturoloških – kroz njihovu kontekstualizaciju u tokove svetske književnosti i istraživanje veza koje se mogu uspostaviti sa delima nekih od najznačajnijih predstavnika svetske literature (Gete, Stendal, Bulgakov, Alber Kami, Tolstoj, Dostojevski, Jonesko, Pirandelo...).Osvetljavanje duhovnoistorijske evolucije u okviru modernističke poetike i u kretanju od avangardnog modernizma do postmoderne: delo Miloša Crnjanskog je reprezentativno za ovu vrstu poetičkog i filozofskog odnosa između nihilizma i modernizma. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | (1) sposobnost razumevanja i tumačenja dela Miloša Crnjanskog; (2) kontrastivna analiza elemenata književne strukture dela Miloša Crnjanskog i ostvarenja svetske književnosti; (3) uočavanje modernističkog odnosa prema kulturi i tradiciji | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Predmet obuhvata (1) istraživanje teorijskih postavki književne komparatistike, hermeneutike i savremene teorije recepcije; (2) tumačenje osnovnih elementa književne strukture; radnja, kompozicija, junak, vreme, prostor i jezik; (3) razumevanje modernističkog prevrednovavanja kulture i tradicije; (4) uočavanje ideoloških, kulturoloških, estetskih, filozofskih i istoriografskih aspekata modernističkog iskustva; (5) analiza različitih tipova književnog diskursa: poetskog, dramskog, pripovednog, esejističkog, romansijerskog. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Primena usvojenog znanja u analizi dela Miloša Crnjanskog i nekih od najznačajnijih predstavnika svetske književnosti (Gete, Stendal, Bulgakov, Pirandelo, Jonesko, Džejms Džojs, Alber Kami, Tolstoj, Dostojevski...) obuhvaćenih nastavnim programom predmeta. Primena stečenih znanja u nastavnom procesu osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | (1) predavanja; (2) vežbe – analitički postupci; (3) vežbe – sintetički postupci; | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 30 | Pismeni ispit | 70 | |
| Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||
