Навигација

Опис предмета

21М05171 - Европски оквир дубровачког сатиричног песништва

Спецификација предмета
НазивЕвропски оквир дубровачког сатиричног песништва
Акроним21М05171
Студијски програмСрпска књижевност
Модул
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
    Условљеност другим предметимаБез посебних услова.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са поетичко-стилским изворима (хеленска, римска, италијанска, енглеска, француска и др. књижевности) и одликама дубровачког сатиричног песништва. Стицање функционалног знања из теорије, историје књижевности и културне историје. Оспособљавање студената да усвојена знања примене у проучавању књижевности (репрезентативних дела европске и дубровачке књижевности), система културе и механизама друштвене комуникације.
    Исходи учења (стечена знања)Студенти ће стећи академска знања о поетичким и стилским особеностима сатиричног песништва и кључним књижевнотеоријским категоријама (сатира, пародија, иронија, хумор, комика). Разумеће најважније поступака у структурирању саитирчних књижевних дела и на основу тога моћи ће да компаративно тумаче књижевна дела дубровачке књижевности у контексту европске књижевности. Биће оспособљени да самостално развијају знања из ове области, примењују их у различитим професијама у области културе и информисања и преносе их у образовном процесу.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеПроучавање утицаја стране књижевне традиције (хеленске, римске, италијанске, енглеске, француске и др.) на заснивање поетичких модела дубровачког песништва. Проучавање појмова и појава гротеске, ироније, пародије, травестије у књижевнотеоријској и књижевноисторијској перспективи и тумачење стилизационих образаца у којима се јављају унутар сатиричног песништва.
    Садржај практичне наставеТумачење појединачних књижевних дела и текстова вишег нивоа дубровачке и европске књижевности; критичко-аналитичко проучавање дела чија слојевитост се заснива на дијалогичности и интертекстуалности; интерпратација и вредновање репрезентативних дела у синхронијској и дијахронијској компаративно-књижевној перспективи.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставе
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања20Писмени испит
    Практична настава30Усмени испит50
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари