21М05241 - Интермедијалност у настави књижевности
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Интермедијалност у настави књижевности | |||
| Акроним | 21М05241 | |||
| Студијски програм | Српска књижевност | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Овладавање начинима презентовање прича преко различитих медија; дефинисање медија и њихових поетичких специфичности у односу на књижевни текст; овладавање когнитивнонаратолошким аспектима дела; успостављање веза прича (текст) : стрип, слика, позоришна представа, радио драма, видео игра или други интерактивни формати. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент ће стећи књижевнотеоријско знање да стручно прати метаморфозе приче кроз различите медије и да то знање примењују у настави књижевности. Избором текстова заступљених школским програмима и упоређивањем текстова са њиховим медијалним метаморфозама моћи ће да стечена знања из области когнитивне наратологије примени у интерпретацији текстова, да реконструише рецпцијске промене настале променом медија. Развијаће способност читања/причања/слушња/гледања/извођења/сликања приче и способност препознавања и дефинисања естетских мена насталих варијантношћу медија. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Упознавање са књижевнаим делима обухваћеним школским програмом и њиховим најрепрезентативнијим интермедијалним варијацијама; дефинисање доминантних (медијских) начела обликовања приче; Уочавање специфичности књижевне поетике с једне стране, а с друге, упознавање са разноврсним медијским репрезентацијама, наративизацијама и адаптацијима. | |||
| Садржај практичне наставе | Анализа вођених изложби, креирање корпуса текстова са примерима екфразе (књижевна пинокатека, књижевна глиптотека) | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | ||||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 30 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 70 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
