Навигација

Опис предмета

21М08001 - Жанр и род

Спецификација предмета
НазивЖанр и род
Акроним21М08001
Студијски програмБиблиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура
Модулмодул Англистика, модул Иберијске студије, модул Књижевност и култура, модул Комуникација, медији и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
      Условљеност другим предметимаНема.Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаЦиљ предмета јесте изучавање категорија жанра и рода, као и њиховог међусобног односа, пре свега у периодици. У оквиру овог предмета периодика ће бити широко схваћена: анализираће се примери из женских и феминистичких часописа с почетка 20. века, часописа из међуратног периода, савремених популарних часописа, али и из научне (феминистичке) периодике. Анализираће се „женски жанрови“ попут популарног љубавног романа, као и феминистичка књижевна критика у различитим историјским и политичким контекстима.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти ће бити способни за критичко и теоријско разумевање појмова жанр и род. Поред тога, студенти ће се упознати теоријом и методологијом студија (модерне и женске/феминистичке) периодике, код нас и у свету, те научити да препознају везу између свакодневног живота, женског покрета и књижевности/уметничких пракси.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеI) Уводна разматрања: жанр и род; женска и феминистичка периодика у настави: теорија и метод. II) Проблеми и теме: девојачки роман и јавна сфера; женски жанрови: популарни љубавни роман; постфеминизам: пример из периодике; феминистичка књижевна критика: зачеци; феминистичка књижевна критика: институционализација. III) Закључна разматрања: феминистички академски/научни часописи: жанр и род у науци.
      Садржај практичне наставеЧитање, анализа и тумачење одабраних текстова, израда самосталног истраживачког рада.
      Литература
      1. Meri Iglton, „Žanr i rod“, prevela Zorana Simić, u: Ulaznica: časopis za kulturu, umetnost i društvena pitanja, god. LII, br. 247–251 (decembar 2018), str. 60–72.
      2. Charlotte Brunsdon, „Pedagogije ženskog: feminističko podučavanje i ženski žanrovi“, u: Politika teorije. Zbornik rasprava iz kulturalnih studija, Dean Duda, prir. (Zagreb: Disput, 2006), 157-179.
      3. Manushag N. Powell, “Afterword: We Other Periodicalists, or, Why Periodical Studies?”, u: Tulsa Studies in Women’s Literature, 2011, Vol. 30, No. 2, 441-450.
      4. Magdalena Koh, „Diskurs književne kritike (od modernističkog almanaha Srpkinja do postmodernističkog časopisa ProFemina, XX-XXI veka)“, u: ...kada sazremo kao kultura... Stvaralaštvo srpskih spisateljica na početku XX veka (kanon-žanr-rod) (Beograd: Službeni glasnik, 2012), 61-80.
      5. Lisa McLaughlin, “Feminist Journal Editing: Does This Job Include Benefits”, u: Ada: A Journal of Gender, New Media, and Technology, Issue no. 4, https://adanewmedia.org/2014/04/issue4-mclaughlin/.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      22
      Методе извођења наставеПредавања, дискусије и тумачења.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит70
      Практична настава20Усмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари