Навигација

Опис предмета

21М0832 - Општа методика наставе словенских језика

Спецификација предмета
НазивОпшта методика наставе словенских језика
Акроним21М0832
Студијски програмБиблиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура,Српски језик
Модулмодул Српски језик као страни за слависте
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
      Условљеност другим предметимаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаОбнављање и релевантних теоријских знања и информација у вези с методиком настве руског језика; упознавање студената са главним достигнућима методике наставе руског као инословенског језика, достигнућа у руској лингводидактици и методици наставе руског језика као страног.
      Исходи учења (стечена знања)Студент стиче професионално-педагошке и методичке компетенције: овладава основним теоријским и дидактичко-методичким знањима и практично их примењује; студент овладава метајезиком методике наставе и системом методичких појмова (на руском и словенским језицима); студент упознаје стручну литературу и различите изворе лингвометодичких информација; развија вештину употребе информационо-комуникационих технологија.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеМетодика наставе као педагошка, научна и примењена дисциплина. Осврт на методологију научних истраживања у методици наставе. Приступи и методи у методици наставе. Везе методике наставе с другим наукама (лингвистика, психологија, педагогија, социолингвистика). Макроорганизација наставе. Микроорганизација наставе. Настава језичких компетенција. Заједнички европски оквир за стране језике и настава словенских језика. Час страног словенског језика. Облици рада у настави страног (словенског) језика.
      Садржај практичне наставеСтудент креира вежбе, задатке и тестове за рецептивне (разумевање говора и текста) и продуктивне (говорна и писана продукција) језичке компетенције, као и за лингвистичку, лингвокултуроколошку комптенцију и медијацију (посредовање).
      Литература
      1. К.Кончаревић: Савремена настава руског језика: садржаји, организација, облици (уџбеник), Београд, 2003.
      2. В. Раичевић: Општа методика наставе словенских језика у инословенској средини, Београд, Завод за уџбенике, 2007.
      3. Ј. Гинић, В. Раичевић. Практикум из методике наставе руског језика. Београд, Завод за уџбенике, 2011.
      4. В Раичевић: Речник лингводидактичке терминологије. Београд, Завод за уџбенике, 2011.
      5. Општи стандарди постигнућа за крај основног образовања за страни језик. (2017), Приручник за наставнике. Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања. Београд, 224 стр. (аутори: Оливера Дурбаба, Љиљана Ђурић, Ана Јовановић, Катарина Завишин, Јелена Гинић, Лука Меденица, Александра Секулић, Јелена Рашевић). https://ceo.edu.rs/wp-content/uploads/2017/12/Opsti-standardi-postignuca-za-kraj-osnovnog-obrazovanja-za-strani-jezik.pdf
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      22
      Методе извођења наставеГрупна, фронтална, индивидуална, консултативна, предавања, реферати, писање задатака
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит
      Практична настава50Усмени испит50
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари