21М0832 - Општа методика наставе словенских језика
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Општа методика наставе словенских језика | |||
Акроним | 21М0832 | |||
Студијски програм | Библиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура,Српски језик | |||
Модул | модул Српски језик као страни за слависте | |||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Обнављање и релевантних теоријских знања и информација у вези с методиком настве руског језика; упознавање студената са главним достигнућима методике наставе руског као инословенског језика, достигнућа у руској лингводидактици и методици наставе руског језика као страног. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент стиче професионално-педагошке и методичке компетенције: овладава основним теоријским и дидактичко-методичким знањима и практично их примењује; студент овладава метајезиком методике наставе и системом методичких појмова (на руском и словенским језицима); студент упознаје стручну литературу и различите изворе лингвометодичких информација; развија вештину употребе информационо-комуникационих технологија. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Методика наставе као педагошка, научна и примењена дисциплина. Осврт на методологију научних истраживања у методици наставе. Приступи и методи у методици наставе. Везе методике наставе с другим наукама (лингвистика, психологија, педагогија, социолингвистика). Макроорганизација наставе. Микроорганизација наставе. Настава језичких компетенција. Заједнички европски оквир за стране језике и настава словенских језика. Час страног словенског језика. Облици рада у настави страног (словенског) језика. | |||
Садржај практичне наставе | Студент креира вежбе, задатке и тестове за рецептивне (разумевање говора и текста) и продуктивне (говорна и писана продукција) језичке компетенције, као и за лингвистичку, лингвокултуроколошку комптенцију и медијацију (посредовање). | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Групна, фронтална, индивидуална, консултативна, предавања, реферати, писање задатака | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | 50 | Усмени испит | 50 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |