21M0832 - Opšta metodika nastave slovenskih jezika
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Opšta metodika nastave slovenskih jezika | |||
| Akronim | 21M0832 | |||
| Studijski program | Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura,Srpski jezik | |||
| Modul | modul Srpski jezik kao strani za slaviste | |||
| Tip studija | master akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Obnavljanje i relevantnih teorijskih znanja i informacija u vezi s metodikom nastve ruskog jezika; upoznavanje studenata sa glavnim dostignućima metodike nastave ruskog kao inoslovenskog jezika, dostignuća u ruskoj lingvodidaktici i metodici nastave ruskog jezika kao stranog. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Student stiče profesionalno-pedagoške i metodičke kompetencije: ovladava osnovnim teorijskim i didaktičko-metodičkim znanjima i praktično ih primenjuje; student ovladava metajezikom metodike nastave i sistemom metodičkih pojmova (na ruskom i slovenskim jezicima); student upoznaje stručnu literaturu i različite izvore lingvometodičkih informacija; razvija veštinu upotrebe informaciono-komunikacionih tehnologija. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Metodika nastave kao pedagoška, naučna i primenjena disciplina. Osvrt na metodologiju naučnih istraživanja u metodici nastave. Pristupi i metodi u metodici nastave. Veze metodike nastave s drugim naukama (lingvistika, psihologija, pedagogija, sociolingvistika). Makroorganizacija nastave. Mikroorganizacija nastave. Nastava jezičkih kompetencija. Zajednički evropski okvir za strane jezike i nastava slovenskih jezika. Čas stranog slovenskog jezika. Oblici rada u nastavi stranog (slovenskog) jezika. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Student kreira vežbe, zadatke i testove za receptivne (razumevanje govora i teksta) i produktivne (govorna i pisana produkcija) jezičke kompetencije, kao i za lingvističku, lingvokulturokološku komptenciju i medijaciju (posredovanje). | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Grupna, frontalna, individualna, konsultativna, predavanja, referati, pisanje zadataka | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
| Praktična nastava | 50 | Usmeni ispit | 50 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||
