Навигација

Опис предмета

21М09013 - Учење страног језика на раном узрасту

Спецификација предмета
НазивУчење страног језика на раном узрасту
Акроним21М09013
Студијски програмБиблиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура
Модул
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
      Условљеност другим предметимаЗавршене основне академске студије страног језика.Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање с основама методике учења страног језика на раном узрасту; оспособљавање за самостално креирање материјала и рад у настави страног језика на предшколском и основношколском узрасту (орални, предбукварски период).
      Исходи учења (стечена знања)Студент поседује знања у вези с педагошко-психолошким и лингводидактичким основама методике наставе страног језика на предшколском и нижем (оралном, предбукварском) основношколском узрасту; студент познаје методологију израде наставних материјала (аудитивних, визуелних, игровних),познаје најважније интернет-ресурсе за учење страног језика на раном узрасту; студент самостално осмишљава и организује час страног језика на раном узрасту и креира материјал за учење и вежбу.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеПсихилошко-педагошке и лингводидактичке основе учења страног језика на раном узрасту. Психолошке карактеристике наставе страног језика. Методи наставе учења језика на ранном узрасту. Разлике у коришћењу (страног) језика одраслих и деце. Организација наставе страног језика на раном узрасту. Игра у настави страног језика. Лексичко-тематски, граматички и комуникативни минимуми. Мотивација у настави страног језика на раном узрасту.
      Садржај практичне наставеЗа или против учења страног језика на раном узрасту. Лексичко-тематски и граматички садржаји курсева страног језика предшколског и нижег основношколског узраста (орални, предбукварски период). Облици активности деце на часовима. Типови задатака за усмене језичке компетенције (говор, слушање). Игре на часовима страног језика (покретне игре, комуникативне игре, компјутерске игре...). Уџбенички комплети за наставу страних језика на раном узрасту (предшколски и рани основношколски узраст).
      Литература
      1. Гамезо М.В., Петрова Е.А., Орлова Л.М. Возрастная и педагогическая психология: Учеб. пособие для студентов всех специальностей педагогических вузов. — М.: Педа¬гогическое общество России, 2003. — 512 с.
      2. Протасова Е.Ю., Родина Н.М. Методика обучения дошкольников иностранному языку, Учебное пособие для студентов вузов, обучающихся по специальности «Иностр. яз.». — М.: Владос, 2010. — 201 с.
      3. Кончаревић, Ксенија. Савремена настава руског језика. Садржаји. Организација. Облици. Београд: Славистичко друштво Србије, 2004. – 440 стр.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      22
      Методе извођења наставеПредавања, презентације, дискусије, анализа уџбеничког лингводидактичког материјала, као и материјала интернет-ресурса; анализа самостално креираног лингводидактичког материјала.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит50
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми50
      Семинари