21M09013 - Učenje stranog jezika na ranom uzrastu
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Učenje stranog jezika na ranom uzrastu | |||
Akronim | 21M09013 | |||
Studijski program | Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | ||||
Tip studija | master akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
Uslovljenost drugim predmetima | Završene osnovne akademske studije stranog jezika. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje s osnovama metodike učenja stranog jezika na ranom uzrastu; osposobljavanje za samostalno kreiranje materijala i rad u nastavi stranog jezika na predškolskom i osnovnoškolskom uzrastu (oralni, predbukvarski period). | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student poseduje znanja u vezi s pedagoško-psihološkim i lingvodidaktičkim osnovama metodike nastave stranog jezika na predškolskom i nižem (oralnom, predbukvarskom) osnovnoškolskom uzrastu; student poznaje metodologiju izrade nastavnih materijala (auditivnih, vizuelnih, igrovnih),poznaje najvažnije internet-resurse za učenje stranog jezika na ranom uzrastu; student samostalno osmišljava i organizuje čas stranog jezika na ranom uzrastu i kreira materijal za učenje i vežbu. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Psihiloško-pedagoške i lingvodidaktičke osnove učenja stranog jezika na ranom uzrastu. Psihološke karakteristike nastave stranog jezika. Metodi nastave učenja jezika na rannom uzrastu. Razlike u korišćenju (stranog) jezika odraslih i dece. Organizacija nastave stranog jezika na ranom uzrastu. Igra u nastavi stranog jezika. Leksičko-tematski, gramatički i komunikativni minimumi. Motivacija u nastavi stranog jezika na ranom uzrastu. | |||
Sadržaj praktične nastave | Za ili protiv učenja stranog jezika na ranom uzrastu. Leksičko-tematski i gramatički sadržaji kurseva stranog jezika predškolskog i nižeg osnovnoškolskog uzrasta (oralni, predbukvarski period). Oblici aktivnosti dece na časovima. Tipovi zadataka za usmene jezičke kompetencije (govor, slušanje). Igre na časovima stranog jezika (pokretne igre, komunikativne igre, kompjuterske igre...). Udžbenički kompleti za nastavu stranih jezika na ranom uzrastu (predškolski i rani osnovnoškolski uzrast). | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Predavanja, prezentacije, diskusije, analiza udžbeničkog lingvodidaktičkog materijala, kao i materijala internet-resursa; analiza samostalno kreiranog lingvodidaktičkog materijala. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 50 | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 50 | |||
Seminari |