Назив | Уџбеник руског језика у наставној примени |
---|
Акроним | 21М09014 |
---|
Студијски програм | Библиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура |
---|
Модул | модул Англистика, модул Иберијске студије, модул Језик и лингвистика, модул Књижевност и култура, модул Комуникација, медији и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика |
---|
Тип студија | мастер академске студије |
---|
Наставник (предавач) | |
---|
Наставник/сарадник (вежбе) | |
---|
Наставник/сарадник (ДОН) | |
---|
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан |
---|
Условљеност другим предметима | | Облик условљености | |
---|
Циљеви изучавања предмета | Стицање теоријских знања о општој и лингводидактичкој теорији уџбеника, њеном појмовно-категоријалном апарату и методологији, овладавање умењима анализе јединица структурног и садржајног обликовања уџбеника, његових функција и конструкцијских средстава за њихову реализацију (из трансверзалне и лонгитудиналне перспективе), као и умењима компетентног самосталног истраживања на подручју уџбеничке теорије и експертизе (валоризације) уџбеника. |
---|
Исходи учења (стечена знања) | Поседовање развијених теоријско-методолошких академских компетенција у домену теорије уџбеника, као и пратећих апликативних способности непосредног опсервирања и анализе релевантних појава и елемената структуре, садржаја и функција уџбеника на конкретном материјалу уз помоћ објективних истраживачких метода и техника, оспособљеност за примену стечених знања и умења у настави руског језика на препаративном, оперативном и евалуационом плану. |
---|
Садржај теоријске наставе | Теорија уџбеника као научна дисциплина (циљеви, методи, приступи).
Детерминантни психолошки, дидактички и методички чиниоци обликовања уџбеника руског језика за разне узрасте, профиле и нивое учења.
Структура уџбеника руског језика. Метаструктура. Макроструктура: теоријско-спознајни, инструментално-практични, инструктивни текст, апаратура организације усвајања, апаратура оријентације, илустративни материјал.
Садржај као категорија теорије уџбеника. Методички садржај.
Функције уџбеника и принципи организације уџбеничког текста. Проблематизација градива и стварање когнитивног конфликта. Метакогнитивна функција. Мотивациона функција. Индивидуализација и диференцијација градива. Изграђивање културе служења уџбеником.
Стандарди за обликовање и експертизу уџбеника. |
---|
Садржај практичне наставе | Исте тематске целине у апликативном аспекту (са инсистирањем на умењима квалификоване анализе релевантних извора, трансверзалног, лонгитудиналног и компаративног опсервирања и генерализовања појава и елемената релевантних за сагледавање структуре, садржаја и функција уџбеника руског језика и њихову наставну презентацију, као и на умењима активног и продуктивног коришћења литературе из области теорије уџбеника). |
---|