Naziv |
Udžbenik ruskog jezika u nastavnoj primeni |
Akronim |
21M09014 |
Studijski program |
Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura |
Modul |
modul Anglistika, modul Iberijske studije, modul Jezik i lingvistika, modul Književnost i kultura, modul Komunikacija, mediji i kultura, modul Nastava stranih jezika, modul Orijentalne studije, modul Romanistika, modul Slavistika |
Tip studija |
master akademske studije |
Nastavnik (predavač) |
|
Nastavnik/saradnik (vežbe) |
|
Nastavnik/saradnik (DON) |
|
Broj ESPB |
6.0 |
Status predmeta |
obavezan |
Uslovljenost drugim predmetima |
|
Oblik uslovljenosti |
|
Ciljevi izučavanja predmeta |
Sticanje teorijskih znanja o opštoj i lingvodidaktičkoj teoriji udžbenika, njenom pojmovno-kategorijalnom aparatu i metodologiji, ovladavanje umenjima analize jedinica strukturnog i sadržajnog oblikovanja udžbenika, njegovih funkcija i konstrukcijskih sredstava za njihovu realizaciju (iz transverzalne i longitudinalne perspektive), kao i umenjima kompetentnog samostalnog istraživanja na području udžbeničke teorije i ekspertize (valorizacije) udžbenika. |
Ishodi učenja (stečena znanja) |
Posedovanje razvijenih teorijsko-metodoloških akademskih kompetencija u domenu teorije udžbenika, kao i pratećih aplikativnih sposobnosti neposrednog opserviranja i analize relevantnih pojava i elemenata strukture, sadržaja i funkcija udžbenika na konkretnom materijalu uz pomoć objektivnih istraživačkih metoda i tehnika, osposobljenost za primenu stečenih znanja i umenja u nastavi ruskog jezika na preparativnom, operativnom i evaluacionom planu. |
Sadržaj teorijske nastave |
Teorija udžbenika kao naučna disciplina (ciljevi, metodi, pristupi).
Determinantni psihološki, didaktički i metodički činioci oblikovanja udžbenika ruskog jezika za razne uzraste, profile i nivoe učenja.
Struktura udžbenika ruskog jezika. Metastruktura. Makrostruktura: teorijsko-spoznajni, instrumentalno-praktični, instruktivni tekst, aparatura organizacije usvajanja, aparatura orijentacije, ilustrativni materijal.
Sadržaj kao kategorija teorije udžbenika. Metodički sadržaj.
Funkcije udžbenika i principi organizacije udžbeničkog teksta. Problematizacija gradiva i stvaranje kognitivnog konflikta. Metakognitivna funkcija. Motivaciona funkcija. Individualizacija i diferencijacija gradiva. Izgrađivanje kulture služenja udžbenikom.
Standardi za oblikovanje i ekspertizu udžbenika. |
Sadržaj praktične nastave |
Iste tematske celine u aplikativnom aspektu (sa insistiranjem na umenjima kvalifikovane analize relevantnih izvora, transverzalnog, longitudinalnog i komparativnog opserviranja i generalizovanja pojava i elemenata relevantnih za sagledavanje strukture, sadržaja i funkcija udžbenika ruskog jezika i njihovu nastavnu prezentaciju, kao i na umenjima aktivnog i produktivnog korišćenja literature iz oblasti teorije udžbenika). |