Навигација

Опис предмета

21М15001 - Основи методологије глотодидактичких истраживања

Спецификација предмета
НазивОснови методологије глотодидактичких истраживања
Акроним21М15001
Студијски програмБиблиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура
Модулмодул Англистика, модул Германске студије: Западна и Северна Европа, модул Иберијске студије, модул Италијански језик, књижевност и култура, модул Књижевност и култура, модул Комуникација, медији и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
      Условљеност другим предметимаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање са функцијом и важним карактеристикама истраживања, као и основним методама и поступцима у реализацији научних и стручних истраживања у домену глотодидактике. На овај начин, студенти се оспособљавају да самостално и тимски проучавају актуелне појаве и процесе у настави страних језика. Сем тога, развијају критички апарат за процену квалитета доступних истраживања и примењивости резултата у домену наставе страних језика. Активности предвиђене предметом припремају студенте за реализацију истраживања за самостални завршни рад.
      Исходи учења (стечена знања)Општи исходи – Повећан ниво професионалне компетенције; оспособљеност студената да научно, стручно и критички мисле, да уочавају, проучавају и истражују појаве и процесе у домену глотодидактике. Повећан степен академске и дигиталне компетенције, као и способности за рад у тиму. Специфични исходи – Студенти могу да препознају, дефинишу и критички анализирају методе доступних истраживачких пројеката у домену глотодидактике. Умеју да идентификују различите фазе у истраживању и да на теоријски заснован и креативан начин дођу до методолошких решења за проучавање појава и процеса у настави страних језика. Студенти могу да реализују истраживачки пројекат мањег обима, уз менторску подршку.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеИстраживање као научна и стручна делатност. Теоријско и емпиријско истраживање у глотодидактици. Квалитативни и квантитавни приступи истраживању. Интердисциплинарност и трансдисциплинарност. Истраживачке методе. Фазе у истраживању. Рефлексивни практичар. Акционо истраживање. Академска писменост.
      Садржај практичне наставеПрактичне активности које прате тематске садржаје програма.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      22
      Методе извођења наставе
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит40
      Практична настава30Усмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари30