21М15016 - Фигуре са маргине у хиспаноамеричкој књижевности и кинематографији
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Фигуре са маргине у хиспаноамеричкој књижевности и кинематографији | |||
Акроним | 21М15016 | |||
Студијски програм | Библиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Англистика, модул Иберијске студије, модул Књижевност и култура, модул Комуникација, медији и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика | |||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Студенти ће се упознати са основама неколико теоријских приступа из различитих дисциплина: светска књижевност и филм, постколонијална критика, антиимперијализам, (нео)индихенизам, теорије сиромаштва, феминизам, квир-студије. Кроз анализу одабраних дела студенти ће сагледати позицију фигура са маргине у хиспаноамеричком културном контексту, као и значај уметника са маргине и њиховог деловања. Упознаће се са специфичностима друштвеног и културног положаја маргинализованих група и њиховим значајем за аутентични приказ хетерогене хиспаноамеричке стварности у књижевности и на филму. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће примењивати стечена знања о теоријама које се баве фигурама са маргине при анализи одабраних текстова и самостално ће формирати критичка мишљења и ставове о приказу друштвених појава у хиспаноамеричкој кинематографији и књижевности. Студенти ће бити у стању да примере из хиспаноамеричке културе упореде са личним искуством и стањем у друштву и уметности у другим културним оквирима, као и да аргументовано дискутују о позицијама маргине и центра у књижевности и на филму. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Дихотомија центар - маргина у контексту светске књижевности и филма, и позиција хиспаноамеричке књижевности и кинематографије као уметности са маргине. Разматрање додатно маргинализованих фигура по бројним критеријумима у већ маргинализованим уметностима. Различити теоријски и методолошки приступи: постколонијална критика, антиимперијализам, (нео)индихенизам, теорије сиромаштва, феминизам, квир-студије. Постколонијална слика Хиспанске Америке и однос са САД у књижевности и на филму. Утицај хиспаноамеричке нове прозе на савремену светску књижевност и замах хиспаноамеричких кинематографија у 21. веку. Положај Индијанаца, људи мешаног порекла, црнаца у хиспаноамеричком друштву од освајања до 21. века, и њихова слика на филму и у књижевности. Књижевно и филмско стваралаштво аутора нехиспанског порекла унутар хиспаноамеричког културног оквира. Екстремно сиромаштво у Хиспанској Америци: бескућници, деца са улице, становници фавела, итд. Њихова заступљеност и представа у књижевности и на филму. Положај и слика жена, посебно уколико се супротстављају традицији, патријархату и грађанском моралу. Улога и значај списатељица, песникиња, режисерки у Хиспанској Америци. Квир заједница, њен значај, утицај и присуство у хиспаноамеричкој књижевности и на филму. | |||
Садржај практичне наставе | Тумачење репрезентативних хиспаноамеричких књижевних и филмских остварења и дискусије о приказу маргинализованих групација у њима. Презентације о специфичним друштвеним и културним појавама у Хиспанској Америци. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | ||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 70 | ||
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | 30 | |||
Колоквијуми | ||||
Семинари |